ذخیره سازی فرآورده های نفتی متناسب با نیاز مصرف کنندگان چالوس

مهندس جلیل محمودی اظهار داشت: سوخت مورد نیاز مصرف کنندگان عمده و خرد منطقه چالوس برای استفاده در فصل سرما ذخیره شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس در گفت و گو با خبرنگار شانا در باره آمار ذخیره سازی فرآورده های نفتی در این منطقه اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون لیتر نفت سفید و دو میلیون لیتر نفت گاز برای خانوارهای گازسوز، ادارات، صنایع، خانوار و نانوایی های گازسوز ذخیره شده است.

مهندس جلیل محمودی گفت: با توجه به سرمای هوا در زمستان سال گذشته و اختلال در روند فعالیت صنایع، مدارس و نانوایی ها، امسال نیز با وجود سوخت رسانی مناسبی که تا کنون به مصرف کنندگان عمده و خرد انجام شده، مقدار دیگری از فرآورده های نفتی در منطقه چالوس ذخیره شده است.

وی افزود: در منطقه چالوس، بیش از  400 مصرف کننده عمده وجود دارد و تعداد زیادی از آنها به وسیله نمایندگان اتحادیه ذی ربط نسبت به عقد قرارداد به موقع اقدام کرده اند که سوخت مورد نیاز آنها به صورت ماهیانه تحویل داده می شود و کارخانه هایی که از گاز طبیعی استفاده می کنند، سوخت مایع خود را برای 45 روز ذخیره سازی کرده اند تا هنگام قطع گاز در زمستان از آن استفاده کنند.

محمودی تاکید کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس، توانایی 100 درصدی تامین سوخت تمام بخش های صنعتی، خدماتی، کشاورزی و خانوارها را دارد.

وی همچنین با توجه به وجود مناطق سخت گذر اشکورات در رامسر، کلاردشت در چالوس، کجور در نوشهر و بلده در نور گفت: کارکنان شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس از مدت ها پیش با استفاده از نفتکش ها سوخت مورد نیاز مناطق سردسیر را تامین کرده اند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل از 5 درصد رشد برخوردار بوده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چالوس ادامه داد: توزیع فرآورده در منطقه کلاردشت نسبت به پنج سال گذشته رشد 50 درصدی داشته که با توجه به رشد محدود جمعیت افزایشی چشمگیر در ذخیره سازی سوخت مشاهده می شود.

محمودی با بیان این که به منظور مقابله با سرمای زمستان نزدیک به 60 میلیون لیتر نفت سفید برای تحویل به خانوارها تا شروع فصل سرما ذخیره‌سازی شده تصریح کرد: از آنجا که برخی فرآورده‌های دیگر مانند نفت‌گاز برای حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت ماهیانه ذخیره می‌شود.

کد خبر 137926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =