مصرف بنزین در کرمانشاه 10 درصد کاهش یافت

شانا _ گروه پالایش و پخش: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه گفت: مصرف سه فرآورده، بنزین، نفت‌گاز و نفت‌سفید در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این منطقه به ترتیب 10، پنج و 20 درصد کاهش یافته است.

مهندس هوشنگ حیدریانی، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا افزود: از ابتدای امسال تا 25 مرداد سال جاری 818 میلیون و 654 هزار لیتر فرآورده نفتی (همانند سال گذشته) در این منطقه توزیع شده است.

وی با بیان این‌که مصرف فرآورده‌های نفتی در پنج ماه نخست امسال در این منطقه کاهش داشته است، افزود: مصرف بنزین این منطقه در این مدت به 205 میلیون و 232 هزار لیتر رسیده که نشان‌دهنده کاهش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گفته حیدریانی، از ابتدای امسال تاکنون 56 میلیون و 456 هزار لیتر نفت سفید و 280 میلیون و 725 هزار لیتر نفت‌‌گاز در این منطقه مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهش 20 درصدی و پنج درصدی را نشان می‌دهد.

او اجرای سامانه هوشمند توزیع بنزین و نفت‌گاز در کشور و توسعه جایگاه‌های سی.ان.جی را از عومل مهم کاهش مصرف این دو فرآورده در منطقه کرمانشاه برشمرد.

حیدریانی با بیان این‌که مصرف نفت‌سفید در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است، توسعه شبکه گازرسانی را از عوامل مهم این کاهش مصرف برشمرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه از افزایش 25 درصدی مصرف نفت‌کوره در این استان از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این دوره زمانی 276 میلیون و 241 هزار لیتر نفت‌کوره در این منطقه مصرف شده، که بخش عمده‌ای از این افزایش مصرف مربوط به تامین سوخت نیروگاه بیستون کرمانشاه است.

وی نیروگاه بیستون با ظرفیت ذخیره‌سازی 180 میلیون لیتر فرآورده را یکی از مصرف کنندگان عمده سوخت در منطقه کرمانشاه برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 129 میلیون لیتر سوخت مایع به این نیروگاه تحویل داده شده است و پیش بینی می شود تا پیش از شروع فصل سرما همه مخازن نیروگاه پر شود.

کد خبر 145531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =