ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت کرمانشاه به 200 میلیون لیتر افزایش می‌یابد

شانا _ گروه پالایش و پخش: ساخته شدن دو انبار جدید ذخیره سوخت در کرمانشاه 20 میلیون لیتر به ظرفیت انبارهای شرکت ملی پخش این استان اضافه می‌کند و ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت این منطقه را به 200 میلیون لیتر می‌رساند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر، تصریح کرد: دو انبار نفت جدید با ظرفیت ذخیره‌سازی 20 میلیون لیتر بنزین و نفت‌سفید تا پایان مهرماه امسال در این منطقه راه‌اندازی می‌شود و شرایط ذخیره انبارهای سوخت کشور را مطلوب‌تر از قبل می‌کند.

به گفته مهندس هوشنگ حیدریانی، یک انبار نفت جدید با چهار مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی 12 میلیون لیتر بنزین و نفت سفید در شهر اسلام آباد و انبار نفت دیگری نیز با دو مخزن به ظرفیت هشت میلیون لیتر در شهر قصرشیرین ساخته می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه هدف از ساخت دو انبار نفت جدید در این استان را افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی کشور برای مصرف در مواقع اضطراری اعلام و تصریح کرد: هم اکنون یک انبار نفت در شهر کرمانشاه با 14 مخزن با ظرفیت ذخیره‌سازی 180 میلیون لیتر فرآورده نفتی وجود دارد که نیاز این استان را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی پالایشگاه بیستون به انبارهای ذخیره‌سازی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، این شرکت علاوه بر تامین نیاز سوخت استان، در مواقع نیاز سوخت درخواستی مناطق اطراف (از جمله استان کردستان) را با خط لوله تامین می‌کند.

به گفته حیدریانی60 درصد سوخت مورد نیاز این استان از پالایشگاه بیستون کرمانشاه، 25 درصد با خطوط لوله و 8 درصد به وسیله نفتکش تامین می‌شود.

واردات 128 میلیون لیتر نفت‌کوره از مرز خسروی
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه از واردات نفت‌کوره از مرز خسروی به این استان خبر داد و افزود: با هدف تامین نفت کوره مصرف کنندگان استان سال گذشته 128 میلیون لیتر نفت‌کوره وارد استان کرمانشاه شد.

شهر کرمانشاه در شمال غربی ایران واقع شده است و حدود 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

حیدریانی از افزایش 25 درصدی مصرف نفت‌کوره در این استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این دوره زمانی 276 میلیون و 241 هزار لیتر نفت‌کوره در این منطقه مصرف شده، که بخش عمده‌ای از این افزایش مصرف مربوط به تامین سوخت نیروگاه بیستون کرمانشاه است.

وی افزود: در صورت افزایش سرما در فصل زمستان و نیاز نیروگاه به سوخت، نفت کوره مورد نیاز نیروگاه‌ بیستون را از عراق وارد می‌کنیم.

به گفته وی 64 درصد از نفت‌کوره مصرفی استان کرمانشاه را نیروگاه‌ها و صنایع 17 درصد نفت‌کوره استان را مصرف می‌کنند.

مخازن سوخت نیروگاه‌ بیستون تا پایان مهرماه پر می‌شوند
حیدریانی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون 129 میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه بیستون تحویل داده شده است، پیش‌بینی کرد: تا پایان مهرماه و تا پیش از شروع فصل سرما همه مخازن این نیروگاه با ظرفیت ذخیره‌سازی 180 میلیون لیتر فرآورده پر می‌شود.

کد خبر 145728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =