وزیر نفت دقایقی پیش وارد جزیره خارگ شد

شانا _ گروه نفت: دکتر سیدمسعود میرکاظمی،‌ در سومین سفر خود، به منظور بازدید از تاسیسات نفتی جزیره خارگ و مناطق عملیاتی فلات قاره دقایقی پیش وارد جزیره خارگ شد.

به گزارش خبرنگار شانا،‌ در سفر صبح امروز (دوشنبه 25 آبان)،‌ مهندس محمود زیرکچیان زاده،‌ مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره،‌ محمدرضا موحد،‌ مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و جمعی از مدیران این دو شرکت وزیر نفت را همراهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش،‌ دکتر میرکاظمی،‌ پس از ورود به جزیره خارگ بلافاصله به منظور بازدید از فرآیند صدور نفت خام و نحوه تحویل محموله‌های نفتی به کشتی‌های غول پیکر نفتکش،‌ به اتاق کنترل و اسکله شرقی جزیره خارگ رفت.

وزیر نفت تا ساعتی دیگر نیز از سکوهای تولید نفت در منطقه عملیاتی خارگ بازدید خواهد کرد.

به گزارش شانا،‌ در میان بیست پایانه بزرگ نفت دنیا، خارگ از نظر حجم و دقت در عملیات بارگیری و ذخیره سازی در طول سال از همه پایانه‌ها فعال تر است. خارگ هم اکنون توان پهلودهی همزمان به 9 نفتکش با ظرفیت های گوناگون را داراست.

پایانه نفتی خارگ امکان ذخیره سازی بیش از 23 میلیون بشکه نفت خام و نیز تحویل روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت خام به مشتریان را دارد.

منطقه نفتی خارگ نیز به عنوان بزرگترین منطقه تولید نفت از فلات قاره ایران در حدود نیمی از ظرفیت تولید نفت ایران از خلیج فارس را به خود اختصاص داده است. 

کد خبر 148928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =