به گزارش خبرنگار شانا، مدیریت برنامه ریزی، ارزیابی و کنترل شرکت ملی حفاری ایران در گزارشی اعلام کرد: این جابه جایی ها با زمان افزون بر یک هزار و 25 روز صورت گرفت که نسبت به برنامه پیش بینی شده 44 روز جلوافتادگی دارد.
جابه جایی دکل های حفاری نیازمند تخصص خاصی است که به وسیله مجموعه ای از کارکنان بخش ترابری سنگین محقق می شود.
برای جابه جا کردن یک دکل حفاری کاروانی مشتمل بر حدود 120 دستگاه تریلر کمرشکن و کامیون های ویژه از جمله «جین پل» بکار گیری می شود و با توجه با ترافیکی بودن بار، هماهنگی و همکاری نزدیک پلیس راه ناجا در اجرای موفق آن با اهمیت است.
شرکت ملی حفاری ایران در 9 ماه نخست سال جاری موفق به حفاری و تکمیل 104 حلقه چاه توسعه ای، اکتشافی_ توصیفی و تعمیری در مناطق نفت خیز و گاز خیز کشور شد که اجرای 22 حلقه چاه دست کم 244 روز زودتر از برنامه تحقق یافت.
روزآمد شدن دستگاه های حفاری (دکل ها)، ارتقاء سطح دانش فنی و تخصصی کارکنان و همراهی مدیریت های عملیاتی و بخش های مختلف پشتیبانی در این زمینه نقش آفرین است که از آن جمله می توان به جابه جایی و استقرار به موقع دکل ها در موقعیت حفاری چاه ها اشاره داشت.
شرکت ملی حفاری ایران از شرکت های بالادستی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران است که ستاد مرکزی آن در اهواز تمرکز دارد.
این شرکت افزون بر 90 درصد حفاری چاه های نفت و گاز در حوزه های خشکی و دریایی 10 استان نفت خیز و گاز خیز کشور را عهده دار است.
نظر شما