شانا _ گروه پالایش و پخش: بلندترین برج پالایشگاه تهران با ارتفاع 86 متر با هدف تکمیل طرح بنزین سازی با موفقیت نصب شد.

به گزارش شانا، مدیر مهندسی طرح‌های شرکت پالایش نفت تهران با اعلام این خبر گفت: برج 730 تنی "دی ایزوپنتانایزر" در واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه با بهره گیری از توان تعمیراتی و اجرایی پالایشگاه تهران نصب شد.

مهندس تات حصاری افزود:‌ برای نصب این برج از دو دستگاه جرثقیل 650 و 250 تنی به صورت همزمان استفاده شد.

با راه اندازی واحد ایزومریزاسیون روزانه یک میلیون و 500 هزار لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده می شود.

پروژه بنزین سازی پالایشگاه تهران از سوی شرکت پالایش نفت تهران در حال اجراست و میزان پیشرفت این پروژه هم اکنون حدود 81 درصد اعلام شده است.

به گزارش شانا، طرح بنزین سازی در پالایشگاه تهران در دست اجراست که با اجرای این طرح، واحدهای تصفیه نفتای سبک و ایزومریزاسیون با هدف ارتقای کمیت و کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه ساخته می شود.

با اجرای این طرح، روزانه 18 هزار بشکه نفتای سبک با درجه اکتان 87 تصفیه و یک میلیون و 500 هزار لیتر بنزین با کیفیت بالا بدون هر گونه ترکیبات حلقوی و آروماتیک در این پالایشگاه تولید می‌شود.

هم اکنون روزانه 700 هزار بشکه گاز مایع، 5/1 میلیون لیتر سوخت جت (سوخت هواپیما)، 5/2 میلیون لیتر نفت سفید، 14 میلیون لیتر نفت گاز، هفت میلیون و 500 هزار لیتر نفت کوره و حدود 30 تن گوگرد در این پالایشگاه تولید می‌شود.

پالایشگاه تهران همچنین وظیفه تامین خوراک موردنیاز مجتمع‌های تولیدی آسفالت و روغن‌سازی، همچنین واحد هیدروژن سولفور را به عهده دارد.

اسفند ماه سال گذشته نیز بلندترین "برج پالایشگاهی عریان کننده پروپیلن" کشور در طرح توسعه پالایشگاه شازند اراک با ارتفاع 100 متر و با استفاده از دو جرثقیل 1300 و 2500 تنی نصب شد. این برج به وزن 720 تن دارای 175 سینی به قطر 1/6 متر است.

کد خبر 155341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =