شانا _ گروه بین الملل: واردات ال.ان.جی کره جنوبی در ژوئیه امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 79 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ از سئول، بنا بر آمار اداره گمرک کره جنوبی، در پی افزایش مصرف گاز نیروگاه های برق این کشور در بحبوحه بهبود اقتصاد جهانی، واردات گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) کره جنوبی برای ششمین ماه پیاپی در ماه ژوئیه، به 2 میلیون و 80 هزار تن افزایش یافت.

بنا بر این گزارش، واردات ال.ان.جی کره جنوبی در ژوئیه سال گذشته یک میلیون و 160 هزار تن اعلام شده است.

در همین حال، کره جنوبی برای واردات هر تن ال.ان.جی در دوره مورد بررسی، 546 دلار و 6 سنت معادل 10 دلار و 4 سنت برای هر یک میلیون بی.تی.یو پرداخت کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش نشان می دهد، ضمن آن که هزینه واردات این ماده در ماه ژوئن برای هر تن ال.ان.جی 528 دلار و 8 سنت بوده است.

شرکت دولتی گاز کره جنوبی (کوگاز) 11 اوت (20 مرداد) اعلام کرده بود: مصرف گاز این کشور در ماه ژوئیه با 32 درصد افزایش به یک میلیون و 800 هزار تن افزایش یافته است.

شرکت گاز کره جنوبی پیش تر احتمال داده بود در پی بهبود اقتصاد جهانی که به افزایش تقاضای سوخت می انجامد، فروش گاز این شرکت در سال جاری میلادی 31 درصد افزایش یابد.

بنا بر آمار اداره گمرک کره جنوبی، این کشور در ماه ژوئیه دو محموله ال.ان.جی بر اساس خریدهای تک محموله از آمریکا و گینه استوایی خریداری کرده بود که قیمت هر تن از این ماده 516 دلار و 41 سنت بوده است.

کره جنوبی در ژوئیه سال گذشته یک محموله ال.ان.جی را بر اساس خرید های تک محموله با قیمت 478 دلار و 91 سنت برای هر تن از این ماده خریداری کرده بود.

کره جنوبی ال.ان.جی مورد نیاز خود را بر اساس قراردادهای بلند مدت از قطر، روسیه، اندونزی، عمان، مالزی، استرالیا، برونئی، یمن و همچنین بر اساس خریدهای تک محموله وارد می کند.

کد خبر 156374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =