شانا _ گروه بین الملل: بهای ال.ان.جی وارداتی ژاپن در ژوئیه امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ از سنگاپور، بنا بر آمار وزارت دارایی ژاپن، در پی افزایش قیمت های نفت خام، بهای ال.ان.جی وارداتی این کشور در ژوئیه گذشته برای هر یک تن از این ماده به 611 دلار افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، این رقم معادل حدود 11 دلار و 60 سنت برای هر یک میلیون بی.تی.یو و دو برابر بیش از قیمت های گاز در بازار هنری هاب آمریکا است.

در پی بهبود اقتصاد آسیا پس از بروز رکود اقتصاد جهانی، خرید ال.ان.جی ژاپن از 31 میلیون و 650 هزار تن در شش ماه نخست سال گذشته میلادی به 34 میلیون و 680 هزار تن در شش ماه نخست امسال افزایش یافته است.

بنا بر پیش بینی موسسه مشاوره ای فکتس گلوبال انرژی،احتمال می رود واردات ال.ان.جی آسیا در سال جاری میلادی 8 درصد افزایش یابد، این در حالی است که در پی بروز رکود اقتصاد جهانی در سال گذشته، واردات این ماده از سوی کشورهای آسیایی 3 درصد کاهش یافته بود.

بنا بر آمار وزارت دارایی ژاپن، واردات ال.ان.جی ژاپن از 5 میلیون و 400 هزار تن در ژوئیه سال گذشته میلادی به 5 میلیون و 600 هزار تن در ژوئیه امسال افزایش یافته است.

ژاپن یک تک محموله ال.ان.جی را با قیمت 60 هزار و 547 ین برای هر تن در ماه ژوئیه گذشته از بازارهای تک محموله مصر خریداری کرد، اما در ژوئیه سال گذشته یک تک محموله از این ماده را با قیمت 44 هزار و 115 ین برای هر تن از گینه استوایی خریداری کرده بود. 

ژاپن که حدود 30 درصد از تقاضای ال.ان.جی جهان را به خود اختصاص داده‌، متعهد شده است پس از آن که پروژه های ال.ان.جی استرالیا در سال های پیش رو وارد خط تولید شود، گاز بیشتری از این کشور خریداری کند، ضمن آن که بازارهای نوظهوری مانند چین و هند نیز، چنین تعهدهایی را برای خرید ال.ان.جی از استرالیا مطرح کرده اند.

هر یک ین ژاپن معادل 12 هزارم دلار آمریکاست.

کد خبر 157450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =