شانا _ گروه بین الملل: بهای ال.ان.جی وارداتی ژاپن در اوت امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ از سنگاپور، بنا بر آمار وزارت دارایی ژاپن، در پی افزایش قیمت های نفت خام، بهای گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی ) وارداتی این کشور در اوت گذشته برای هر یک تن از این ماده به 602 دلار افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، این رقم معادل حدود 11 دلار و 43 سنت برای هر یک میلیون بی.تی.یو و دو برابر بیش از قیمت های گاز در بازار هنری هاب آمریکا است.

در پی بهبود اقتصاد آسیا پس از بروز رکود اقتصاد جهانی، خرید ال.ان.جی ژاپن در 8 ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 10 درصد افزایش به 46 میلیون و 700 هزار تن رسیده است.

بنا بر پیش بینی موسسه مشاوره ای فکتس گلوبال انرژی، احتمال می رود واردات ال.ان.جی آسیا در سال جاری میلادی 8 درصد افزایش یابد، این در حالی است که در پی بروز رکود اقتصاد جهانی در سال گذشته، واردات این ماده از سوی کشورهای آسیایی 3 درصد کاهش یافته بود.

بنا بر آمار وزارت دارایی ژاپن، واردات ال.ان.جی ژاپن از 5 میلیون و 400 هزار تن در اوت سال گذشته به 6 میلیون و 400 هزار تن در اوت امسال افزایش یافته است.

ژاپن 4 تک محموله ال.ان.جی را با متوسط قیمت 54 هزار و 476 ین برای هر تن در  اوت گذشته از مصر، نیجریه و گینه استوایی خریداری کرده است، اما در ژوئیه گذشته یک محموله ال.ان.جی را با قیمت 60 هزار و 547 ین برای هر تن خریداری کرده بود.

وزارت دارایی ژاپن پیش تر اعلام کرده بود: بهای ال.ان.جی وارداتی ژاپن در ژوئیه امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافت.

هر یک ین ژاپن معادل 12 هزارم دلار آمریکاست.

کد خبر 158788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =