شانا _ گروه پالایش و پخش: بیش از 85 میلیون لیتر نفت سفید در 6 ماه نخست امسال میان روستاهای استان کردستان توزیع و تلاش شده است با ذخیره‌سازی به موقع، سوخت مورد نیاز دیگر بخش‌ها نیز تامین و توزیع شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان در گفت و گو با خبرنگار شانا ضمن اعلام این مطلب، سهمیه نفت سفید بخش روستایی در سال جاری را 242 میلیون لیتر اعلام و تصریح کرد: نزدیک شدن به فصل سرما، بارش برف و باران سبب بسته شدن راه‌های روستایی می شود که این مسئله نیازمند برنامه ریزی خاص است تا سوخت مورد نیاز روستاییان به موقع و به میزان لازم ذخیره، تامین و توزیع شود.

به گفته فریدون یاسمی، 141 هزار و 936 خانوار نفت سوز روستایی و 38 هزار و 271 خانوار نفت سوز شهری در استان کردستان وجود دارد و تا کنون سوخت همه روستاهای سخت گذر تحویل داده شده است.

وی استقبال نکردن خانوارهای روستایی از خرید نفت سفید و ذخیره سازی آن در شش ماه نخست امسال، همچنین سخت گذر بودن راه‌های روستایی در زمان بارش برف را از مهم ترین مشکلات توزیع نفت سفید در روستاهای استان برشمرد و افزود: خوشبختانه با تجهیز ناوگان حمل و نقل در این شرکت، مشکل تامین به موقع سوخت روستاییان استان برطرف شده است.

یاسمی با تاکید بر آمادگی شرکت پخش کردستان برای تامین سوخت مایع موردنیاز مردم در صورت قطع گاز در این منطقه در فصل سرما تصریح کرد: در سال‌های گذشته هیچ گونه قطع گاز در استان کردستان در فصل سرما پیش نیامد و تاکنون نیز شرکت ملی گاز خبری مبنی بر قطع گاز اعلام نکرده است.

ذخیره بیش از 61 میلیون لیتر سوخت مایع در منطقه کردستان

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان موجودی ذخایر بنزین این منطقه را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: هم اکنون در انبارهای نفت این شرکت 23 میلیون لیتر نفت سفید و 38 میلیون لیتر گازوییل (نفت‌گاز) ذخیره سازی شده است.

به گفته وی، ظرفیت کل انبارهای ذخیره سازی سوخت استان کردستان بیش از 92 میلیون لیتر است که پیوسته با دریافت فرآورده بوسیله خط لوله و نفتکش از مبادی تامین فرآورده از جمله مناطق همدان، میاندوآب، کرمانشاه، موجودی انبارها افزایش می یابد.

تکمیل مخازن ذخیره سازی نیروگاه سیکل ترکیبی کردستان

یاسمی از تکمیل مخازن ذخیره سازی نیروگاه کردستان خبر داد و افزود: این نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ذخیره سازی 55 میلیون لیتر سوخت مایع، از دو نوع سوخت گاز و مایع مصرف می کند.

استان کردستان با 28 هزار و 203 کیلومتر مربع وسعت، در امتداد رشته کوه های زاگرس قرار گرفته و به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و جغرافیایی دارای جاده های کوهستانی و سخت گذر است و حدود 420 نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد.

موقعیت کوهستانی منطقه، پراکندگی روستاها و وجود بیش از 220 روستای سخت گذر در این منطقه که جمعیتی با بیش از 700 هزار نفر را در 1700 روستای خود جای داده، عملیات سوخت رسانی به روستاییان را بسیار دشوار کرده است.

کد خبر 160010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =