وزارت نفت برای تحقق اهداف خود نیازمند بودجه بیشتری در سال آینده است

شانا _ گروه نفت: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ماده دوازدهم لایحه بودجه سال 90 که مربوط به نفت است، با هدف افزایش اعتبارات بخش نفت در کمیسیون انرژی تغییر خواهد کرد.

سیدعماد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در مجلس گفت: بودجه ای که برای وزارت نفت در لایحه بودجه سال 90 تخصیص داده شده، به ویژه در بخش صنایع بالا و پایین دستی به هیچ عنوان جوابگوی برنامه‌های کلان وزارت نفت نیست.

وی تصریح کرد: همان طور که وزیر نفت در جلسات رسمی و غیررسمی به نمایندگان توضیح داده است، ما نیازمند سرمایه گذاری کلان در بخش‌های مختلف نفت به ویژه در میدان های مشترک هستیم.

نماینده قروه ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه مواد بسیار خوبی در این زمینه به تصویب مجلس رسیده است، اما آنچه برای وزارت نفت در لایحه بودجه در نظر گرفته شده، جوابگوی نیازهای این وزارتخانه نیست و نمی‌تواند اهداف برنامه پنجم را محقق کند.

حسینی گفت: اعضای کمیسیون انرژی از عصر امروز (چهارشنبه 11 اسفند) به صورت مشخص بخش نفت در لایحه بودجه را بررسی خواهند کرد.

حسینی افزود: بیشتر اعضای کمیسیون انرژی معتقدند باید شرایط جذب سرمایه بیشتر در این صنعت فراهم شود.

وی در پایان گفت: به همین دلیل ماده دوازده لایحه فوق در کمیسیون انرژی تغییرات کلانی خواهد داشت و تلاش می کنیم بودجه لازم در این بخش را به صورت پیشنهاد به کمیسیون تلفیق ارائه دهیم.


کد خبر 166942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =