تعمیر و بازسازی ماشین چاه پیمایی برای نخستین بار در کشور

شانا‌_ گروه نفت: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: برای نخستین بار در کشور، عملیات تعمیر و بازسازی ماشین چاه پیمایی در منطقه عملیاتی آغار و دالان با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی، مهندس احمد سراجی درباره صرفه جویی و زمان تعمیر و بازسازی ماشین چاه پیمایی افزود: هزینه تعمیر و بازسازی این دستگاه با کشنده آن در کشور آمریکا حدود 16 میلیارد ریال است، اما در ایران این کار با همکاری یک شرکت ایرانی و با هزینه یک میلیارد ریال در سه ماه و با 14 هزار و 800 ساعت نفر کار، تعمیر و بازسازی می شود.

وی گفت: این دستگاه چاه پیمایی در انحصار شرکت هایی از  آمریکا، انگلیس و چین بود که با اعمال تحریم ها برضد کشور، واحد خدمات فنی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و یک شرکت ایرانی اقدام به ساخت قطعه های موتور دیزل، پمپ هیدرولیک، چاه پیمایی، سیستم عمق سنجی پیشرفته الکتریکی، سیستم پایشگری رایانه ای، سیستم کنترل شیر فوران گیر، شیر ایمن روزمینی، شیر ایمنی درون چاهی کرد که روی دستگاه نصب شد.

سراجی از حمایت کارکنان و نیروهای مستعد در زمینه ساخت قطعات موردنیاز شرکت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تحریم های صورت گرفته و نیاز کشور به تامین قطعات صنایع نفت و گاز، تلاش می شود با حمایت از نیروهای جوان و مستعد شرکت و استفاده از امکانات کارگاهی موجود در مناطق عملیاتی، به رفع نیازها اقدام شود.

به گفته وی، در منطقه عملیاتی آغار و دالان در سه ماه نخست امسال در زمینه خرید و تعمیر قطعات حدود دو میلیارد ریال صرفه جویی شده است و با آموزش کلاسیک در زمینه تراشکاری و تهیه چند دستگاه موردنیاز، حدود 80 درصد از قطعات موردنیاز این منطقه و دیگر مناطق حوزه عملیاتی شرکت تامین خواهد شد.

براساس این گزارش، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با توان تولید روزانه 256 میلیون متر مکعب گاز ، مسئولیت برداشت از 10 میدان گازی آغار، دالان، نار، کنگان، تابناک، گورزین، سرخون، هما، وراوی و شانول واقع در سه استان فارس ، بوشهر و هرمزگان را به عهده دارد.

با توجه به گستردگی میدان ها در استان های فارس، بوشهر و هرمزگان، این شرکت وظیفه تامین خوراک پالایشگاه های گازی فراشبند، فجرجم، سرخون و پارسیان را به عهده دارد.

همچنین تامین و ارسال بخشی از گاز تزریقی مورد نیاز مخازن نفتی مارون و رامشیر و ارسال میعانات گازی از پالایشگاه فراشبند به پالایشگاه شیراز . پالایشگاه فجر و از پالایشگاه پارسیان به بندر طاهری از دیگر وظایف این شرکت است.

کد خبر 172003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =