شانا _ گروه پالایش و پخش: مدیر شرکت پخش کردستان از تامین 100 درصدی سوخت زمستانی و نفت سفید روستاییان و شهرهای استان کردستان که به شبکه گاز سراسری متصل نیستند، تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش شانا، فریدون یاسمی در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هم اکنون 40 درصد سوخت مورد نیاز روستاییان استان ذخیره‌سازی شده است و در زمینه تامین سوخت کشاورزان نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

وی مصرف نفت سفید در استان کردستان در سال گذشته را 271 میلیون لیتر اعلام و تصریح کرد: سال گذشته 335 میلیون لیتر بنزین در سطح استان مصرف شد که این میزان نسبت به سال پیش از آن 11درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کردستان با بیان این‌که روزانه سه میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل نفت سفید، بنزین، گازوییل و نفت‌گاز در این استان مصرف می‌شود، افزود: یک میلیون و 200 هزار لیتر از این میزان نفت سفید است که در میان روستاهایی که به شبکه سراسری گاز متصل نیستند، توزیع می‌شود.

به گفته یاسمی، هم اکنون 70 درصد از فرآورده‌های نفتی در این استان بوسیله خطوط لوله منتقل می‌شود.

افزایش جایگاه های سی‌ان‌جی کردستان به 50 باب

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کردستان از افزایش شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان به 50 جایگاه خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته 37 جایگاه سی ان‌جی در استان فعال بود که با افزایش 13 جایگاه دیگر در سال‌جاری، این تعداد به 50 جایگاه افزایش خواهد یافت.

به گفته یاسمی، هم اکنون سه جایگاه عرضه گاز طبیعی در شهر سنندج در حال بهره‌برداری است و یک واحد دیگر نیز تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اتصال نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به خط لوله سراسری انتقال فرآورده

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از اتصال نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به تاسبسات انبار نفت سنندج خبر داد و گفت: با هدف کاهش تردد نفتکش‌ها و افزایش پایداری سوخت‌رسانی، نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج به شبکه سراسری انتقال فرآورده‌های نفتی متصل شد.

یاسمی افزود: با اتصال این نیروگاه، شبکه خطوط لوله امکان تامین پایدار و مطمئن سوخت مایع این واحد نیروگاهی به ویژه در ماه‌های سرد سال نیز فراهم می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کردستان افزود: این شرکت سال گذشته در زمینه هدفمندسازی یارانه‌ها در میان شرکت‌های پخش مناطق سی و هفت گانه کشور در جایگاه نخست قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نیز در جریان این دیدار گفت: عملکرد و اقدام‌های شرکت پخش منطقه کردستان در خدمت رسانی به شهروندان به ویژه روستاییان مطلوب بوده است که امیدوارم با برنامه ریزی و همکاری همه سازمان های فعال در  استان، درخدمت رسانی به شهروندان موفق باشیم.

شرکت پخش فرآورده های نفتی کردستان با 440 فروشندگی روستایی، 55 جایگاه عرضه فرآورده های نفتی و بیش از 37 جایگاه سی ان جی ،سوخت مورد نیاز مردم این استان را تامین می کند.

کد خبر 173232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =