به گزارش خبرنگار شانا، موضوع این کتاب، مدیریت دانش و در 9 فصل تدوین شده است.
در فصل اول، مفهومی کلی درباره کارکنان دانشی و این که چه کسانی هستند، چرا مهم هستند، همچنین برخی ویژگی های مشترک آنان ارائه و در فصل دوم تفاوت آنان توضیح داده می شود، ضمن آن که شباهت ها و تفاوت ها هر دو مبنایی مهم برای تصمیم گیری در زمینه این که «چه موقع باید به دنبال بهبود کار دانشی بود» ایجاد می کند.
در فصل سوم، موضوع بهبود و دخالت به طور عام بررسی می شود؛ در کجا باید دخالت کرد و در وهله اول چگونگی اندازه گیری بهبود و اشتباه هایی که مرتکب می شوند، آورده می شود.
در فصل های بعدی به رویکردهایی خاص در زمینه دخالت و بهبود کار دانشی پرداخته شده است.
فصل چهارم به نقش فرآیندها و اندازه گیری ها اختصاص دارد و در فصل پنجم درباره فناوری هایی بحث می شود که سازمان ها به عنوان ابزار بهبود کار دانشی به کار می گیرند.
در فصل ششم بر فناوری، اطلاعات و مدیریت دانش در سطح فردی تاکید می شود و فصل هفتم به توصیف شبکه های اجتماعی کارکنان با عملکرد بالا می پردازد.
فصل هشتم محیط فیزیکی لازم برای کار دانشی را بیان و فصل نهم بر چگونگی مدیریت موثر بر کار و کارکنان دانشی تاکید می کند.
در پایان هر فصل، پیامدهای کاربردی برای مدیرانی بیان می شود که به دنبال دستیابی به عملکرد و نتایج بهتر از کارکنان دانشی هستند، همچنین جمع بندی مختصر و توصیه هایی مطرح می شود که شامل مفاهیم تفصیلی، مثال ها و تحلیل های عمیق نیست.
علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به آدرس WWW.Adinehbook.com و برای آگاهی بیشتر به وب سایت WWW.ripi.ir مراجعه کنند، یا با مرکز نشر پژوهشگاه صنعت نفت به شماره تلفن 48252048 تماس بگیرند.
نظر شما