عملیات پوشش‌گذاری خط لوله آبادان – اهواز انجام شد

شانا _ گروه پالایش و پخش: عملیات زنگ‌زدایی و پوشش‌گذاری بخشی از خط لوله 16 اینچ آبادان - اهواز از سوی واحد خوردگی فلزات منطقه خوزستان انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان، سرپرست واحد مهندسی خوردگی فلزات منطقه خوزستان با اعلام این خبر گفت: در پی تعویض خط لوله 16 اینچ انتقال فرآورده مسیر آبادان – اهواز، ولو مستقر در کیلومتر 107 این خط به همراه 3 متر از لوله در معرض آب بردگی و تاثیرهای محیطی قرار گرفته بود.

مهندس علیرضا بحری گفت: به همت کارکنان واحد مهندسی خوردگی، این قسمت از خط لوله 16 اینچ زنگ زدایی و با پوشش گرم (قیر کلتار) پوشانده و در پایان، خاکریزی نهایی و دفن لوله انجام شد.

وی از رفع نواقص نقاط پرخطر خطوط لوله مسیر اهواز – پل زال خبر داد و افزود: در پی بازدیدهای مکرر حراست منطقه خوزستان و به منظور اجرای دستور مدیر خطوط لوله شرکت در خصوص شناسایی نقاط پرخطر و دارای ریسک، 40 نقطه از خطوط لوله 10 ، 16 و 30 اینچ مسیر اهواز – پل زال در بازدیدهای انجام شده مشخص شد.

بحری تاکید کرد: پس از مشخص شدن این نقاط آسیب پذیر، هم اکنون در مرحله مقاوم سازی و رفع مشکلات مربوط به آب بردگی خطوط هستیم.

شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان، گستره وسیعی از استان خوزستان را در بر می گیرد، به گونه ای که قاعده این حرم از آبادان تا ماهشهر و رأس آن تا پل زال و محدوده منطقه لرستان واقع شده؛ این منطقه دارای 10 مرکز انتقال نفت و تاسیسات انتهایی به اضافه ناحیه آبادان است.


کد خبر 182016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =