۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر: 187364
گشایش چهار جایگاه عرضه سوخت در استان مرکزی

شانا _ گروه پالایش و پخش: سه جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده شده (سی‌ان‌جی) و یک جایگاه سیار عرضه بنزین موتور در استان مرکزی راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی، سه باب جایگاه سی ان جی در شهرستان های اراک و محلات و یک جایگاه سیار عرضه بنزین موتور در محور اتوبان ساوه - همدان گشایش یافت.

برای ساخت و راه اندازی هر یک از جایگاه های سی ان جی با مساحت یک هزار و 200 متر مربع، یک میلیارد تومان از سوی این شرکت  هزینه شده است که با گشایش این سه جایگاه، شمار جایگاه های گاز طبیعی فشرده استان مرکزی به 57 باب افزایش یافت.

هر یک از این جایگاه ها به یک دستگاه کمپرسور به ظرفیت یک هزار و 500 متر مکعب بر ساعت مجهز است و در هر جایگاه با 3 دیسپنسر، 6 نازل و فشار گاز ورودی 250 پی اس آی و خروجی 3000 پی اس آی، درمجموع امکان سوخت رسانی به 36 هزار دستگاه خودرو در طول شبانه روز وجود دارد.

بر پایه این گزارش، با راه اندازی جایگاه های جدید سی ان جی، هم اکنون مجموع ظرفیت کمپرسورهای منطقه مرکزی به 57 هزار و 125متر مکعب بر ساعت و شمار نازل ها به 298 نازل افزایش یافته است.

با راه اندازی این سه جایگاه سی ان جی افزون بر صرفه جویی روزانه 108 هزار لیتر بنزین، زمینه اشتغال زایی برای 30 نفر فراهم شده است.

بر پایه این گزارش، اولین جایگاه سیار عرضه بنزین موتور استان مرکزی در ناحیه ساوه راه اندازی شده است که دارای یک مخزن 24 هزار لیتری، دو تلمبه و چهار نازل است و یک باب جایگاه دیگر در مجتمع خدماتی رفاهی آسمان با پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال ساخت است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی، یکی از مناطق سی و هفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که تامین سوخت چهار ناحیه، مرکزی (اراک)، ساوه، دلیجان و خمین را به عهده دارد.

کد خبر 187364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =