فروش سوخت جایگاه مرزی بازرگان 57 درصد افزایش یافت

شانا _ گروه پالایش و پخش: اجرای طرح خوداظهاری کنترل موجودی فرآورده باک وسایل نقلیه برای اولین بار در کشور در جایگاه مرزی بازرگان، فروش فرآورده در این جایگاه مرزی را 57 درصد افزایش داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار شانا با اعلام این خبر گفت: طرح خوداظهاری کنترل باک خودروهای در حال عبور از مرز به این شکل است که خودروهای داخلی و خارجی که قصد خروج از مرزهای کشور را دارند، با پرکردن فرم هایی، موجودی سوخت همراه خود را اعلام می کنند و در صورتی که بیش از این مقدار سوخت همراه آنها باشد، سوخت اضافی آن ها قاچاق تلقی خواهد شد.

علی اصغر توفیقی افزود: در مدت یک ماه اجرای این طرح از سی ام فروردین امسال، فروش جایگاه مرزی بازرگان در منطقه ارومیه از حدود 150 میلیون تومان به 330 میلیون تومان در روز افزایش یافت.

وی گفت: با اجرای این طرح، کنترل اضافی روی خودروها انجام نمی شود و علاوه بر جلوگیری از کنترل خارج از شبکه سوخت، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در زمان و سوخت خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه تصریح کرد: از محل این افزایش فروش در مدت یک ماه 11 میلیارد تومان درآمدزایی نصیب شرکت شده است.

توفیقی درباره جزئیات نتایج اجرای این طرح گفت: تمام خوداظهاری های این مدت راستی آزمایی شده و از مجموع 9 هزار و 40 خودرو که اقدام به خوداظهاری کرده بودند، تنها 157 خوداظهاری (1.7 درصد) با واقعیت تطابق نداشت.

وی با اشاره به این که با اجرای موفق طرح خوداظهاری، این منطقه برای نخستین بار شاهد کاهش 96 درصدی عرضه خارج از شبکه بوده است، افزود: این طرح از روز 30 فروردین در پایانه مرزی بازرگان و از اول خرداد نیز در پایانه مرزی تمرچین اجرایی شده است که در صورت آماده سازی مقدمات آن (تاسیس شعبه بانک) در پایانه مرزی سرو و رازی نیز اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه ارومیه تاکید کرد: با اجرای این طرح، سوخت همراه خودروهای عبوری از مرز در منطقه ارومیه از 290 لیتر به 470 لیتر افزایش پیدا کرده است.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه با پنج ناحیه مرکزی (ارومیه)، بازرگان، خوی، سلماس و ماکو، تامین و توزیع سوخت این نواحی را به عهده دارد.

کد خبر 189592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =