هزینه برای دانشگاه صنعت نفت سرمایه گذاری بلندمدت محسوب می شود

اهواز _ شانا _ گروه نفت: رئیس دانشگاه صنعت نفت گفت: سرمایه گذاری صنعت نفت در این دانشگاه هزینه تلقی نمی شود بلکه یک سرمایه گذاری هدفمند و بلند مدت است.

به گزارش خبرنگار شانا دکتر غلامرضا راشد، امروز چهارشنبه (3 خرداد) در آیین جشن دانش آموختگی 210 نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه که با حضور وزیر نفت برگزار شد، افزود: از آنجا که بیشترین تعداد دانش آموختگان دانشگاه صنعت نفت جذب صنعت نفت می شوند، توجه ویژه به این دانشگاه به طور قطع به نفع صنعت است.

وی تجربه موفق تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و ممتاز در دانشگاه صنعت نفت که با حمایت وزارت نفت انجام می شود را موید این نکته دانست.

راشد اظهار کرد: جامعه دانشگاهی صنعت نفت از مسئولان وزارت نفت انتظار دارند که دانشگاه را در راستای تبدیل شدن به دانشگاه پیشتاز در منطقه بیش از پیش یاری کنند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت در بخش دیگری از سخنانش با بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر، اظهار کرد: دانش آموختگان دانشکده نفت شهید تندگویان آبادان، عاشقان علم و تحقیق، دارای پشتکار و وجدان کاری و اعتقادات عمیق دینی برای خدمت به جامعه بزرگ صنعت نفت خستگی ناپذیر در حرکت بوده و تمام قامت در خدمت خالصانه در راستای استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به گذشت بیش از 70 سال از تاسیس این دانشگاه، توضیح داد: تعداد دانشجویان این دانشگاه از زمان تاسیس تاکنون 13 هزار و 60 نفر بوده است که از این تعداد 6 درصد در 39 سال قبل از انقلاب و 94 درصد پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دانش آموخته شده اند.

راشد گفت: هم اکنون این دانشگاه دارای چهار دانشکده در شهرهای اهواز، آبادان، تهران و محمودآباد است که در مجموع 2 هزار و 609 نفر دانشجو در آنها به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به این که این دانشگاه دارای 75 عضو هیئت علمی است، افزود: در سال های گذشته با توجه به نیاز وزارت نفت مجوز 57 رشته از شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب شده که با توجه به اولویت های صنعت نفت کشور هم اینک 18 رشته مقطع کارشناسی، 7 رشته کارشناسی ارشد و 2 رشته مقطع دکتری در حال فعالیت بوده و از میان دانش آموزان ممتاز از طریق آزمون سراسری اقدام به پذیرش دانشجو می کند که معدل کتبی دپیلم حدود 60 درصد پذیرفته شدگان بالای 18 است.

در آیین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشکده مهندسی نفت شهید تندگویان آبادان دکتر مقدم معاون پژوهش و فناوری و دکتر سلحشور معاون منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت، شماری از مدیران ارشد صنعت نفت، استادان، دانشجویان و خانواده دانش آموختگان حضور داشتند.

کد خبر 189612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =