واحد عملیاتی برتر در پالایشگاه بندرعباس انتخاب می شود

واحد عملیاتی برتر پالایشگاه بندرعباس با بیش از 400 نفرساعت کار کارشناسی توسط یک کمیته تخصصی، انتخاب می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: افزود: برای برگزیدن واحد عملیاتی برتر در این پالایشگاه، کمیته ای تشکیل شده است که هدف از آن، ایجاد فرآیندی خودکار، تخصصی و هدفمند برای کشف نقاط قابل بهبود و قوت، رفع اشکالات و بهبود مستمر فرآیندهای عملیاتی و ایجاد رقابت برای افزایش بهره وری است.

هاشم نامور با اشاره به فرآینده انتخاب واحد برتر گفت: در سال در دو بازه زمانی شش ماهه، 9 شاخص تخصصی در 13 واحد بهره برداری و عملیاتی از سوی کارشناسان نظارت و ارزیابی می شود و در پایان هر سال متوسط عملکرد واحدها با نظر مدیران ناظر و ارشد شرکت، معیار انتخاب واحد برتر است.

به گفته این مقام مسئول با تشکیل کمیته انتخاب واحد برتر عملیاتی، بهره وری در پالایشگاه بندرعباس افزایش و با جلوگیری از بروز حوادث موجب کاهش هزینه ها می شود.

نامور تصریح کرد: کمیته تخصصی انتخاب واحد برتر از سال 87 در این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد و با تجربه سالهای گذشته این طرح بعنوان طرحی کامل و پویا در دیگر شرکتهای پالایشی نیز قابل اجراست.

وی افزود: شاخصهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست، نگهداری و تعمیرات، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش سوخت و ضایعات، آموزش، 5S (سازماندهی، نظم و ترتیب، پاکیزه سازی، استاندارد سازی و انظباط) و عملکرد سامانه های مدیریتی از مهمترین شاخص های این ارزیابی محسوب می شود.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه این فرآیند فعالیتهای بسیاری از عملکرد واحد ها را پوشش و موجب ایجاد فضای سالم رقابتی در بین واحد های بهره برداری می شود، گفت: در مجموع 9 شاخص نظارتی در 95 گزینه ارزیابی و ممیزی می شود.

وی بهبود فرآیند های عملیاتی، ارتقای سطح سلامت و ایمنی، بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش سوخت و ضایعات، ارتقای شاخصهای زیست محیطی، کاهش هزینه های ناشی از تعمیرات، ارتقای دانش کارکنان و بهبود عملکرد سیستم های مدیریتی را از نتایج اجرای این طرح عنوان کرد.

کد خبر 218150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =