75 میلیون لیتر بنزین در تربت حیدریه مصرف شد

مصرف بنزین تربت حیدریه در 4 ماه نخست امسال با کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش از 75 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه به خبرنگار شانا، گفت: در این بازه زمانی نزدیک به 76 میلیون لیتر بنزین مصرف شد که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، بیش از 730 هزار لیتر کاهش داشته است.

مجتبی دلبری بیشترین میزان مصرف این فرآورده را با 21 میلیون و 692 هزار لیتر در فروردین ماه اعلام و اظهار کرد: در اردیبهشت ماه نیز مصرف بنزین این منطقه با بیش از چهار میلیون لیتر کاهش به 17 میلیون و 344 هزار لیتر رسید.

وی میزان مصرف بنزین تربت حیدریه را خردادماه امسال نزدیک به 18 میلیون و 859 هزار لیتر و در تیرماه امسال نیز 16 میلیون و 933 هزار لیتر اعلام کرد.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه درباره مصرف دیگر فرآورده های نفتی از جمله نفتگاز در چهارماه نخست امسال نیز گفت: در این بازه زمانی 123 میلیون و 206 هزار لیتر نفتگاز مصرف شد که این مقدار در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال قبل، نزدیک به پنج میلیون و 659 هزار لیتر کاهش داشته است.

دلبری کاهش نفتگاز مصرفی چهار ماه نخست امسال منطقه پخش تربت حیدریه را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، چهار درصد اعلام کرد.

وی میزان مصرف نفت کوره این منطقه را در پایان نخستین ماه تابستان امسال با 28 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل،11 میلیون و 913 هزار لیتر و مصرف نفت سفید را نیز در این بازه زمانی با 11 درصد کاهش نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل، 11 میلیون و 421 هزار و 500 لیتر اعلام کرد.

به گزارش شانا، استان خراسان رضوی بدلیل موقعیت استراتژیکی آن یکی از مهمترین استانهای کشور است و به لحاظ سوخت رسانی به سه منطقه مستقل مشهد، تربت حیدریه و سبزوار، تقسیم می شود.

تربت حیدریه با پیشینه ای بیش از نیم قرن در سال 1339 تاسیس شده و هم اکنون نیز یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که مسئولیت سوخت رسانی به جنوب خراسان رضوی را بر عهده دارد.

منطقه پخش تربت حیدریه با بهره گیری از چهار ناحیه (تریت حیدریه، گناباد، کاشمر و خواف ) و شعاع عملیاتی 400 کیلومتر که از شمالی ترین نقطه شهر کدکن ( نزدیک نیشابور) تا جنوبی ترین نقطه شهر کاخک  گسترده شده است، سوخت 9 شهرستان جنوب استان خراسان رضوی را تامین می کند.

این منطقه از غرب به استان یزد و از شرق نیز به مرز افغانستان محدود می شود.

کد خبر 222156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =