مصرف 3.1 میلیارد لیتر فرآورده نفتی در آذربایجان شرقی

در 9 ماه امسال، بیش از سه میلیارد و یکصد میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه آذربایجان شرقی مصرف شده است.

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با بیان این که مصرف انواع فرآورده نفتی (بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره) این منطقه در 9 ماه امسال به سه میلیارد و 144 میلیون لیتر رسیده است، به خبرنگار شانا، گفت: مجموع مصرف این فرآورده ها نسبت به مدت زمان مشابه پارسال (سه میلیارد و 411 میلیون لیتر) هشت درصد کاهش یافته است.

محمدرضا متقیان، مصرف بنزین در این بازه زمانی را 733 میلیون لیتر بنزین اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی در 9 ماه سال پیش،748 میلیون لیتر بوده است که از کاهش سه درصدی آن حکایت دارد.

وی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش جایگاههای گازطبیعی مایع (سی ان جی) را از دلایل کاهش مصرف بنزین در آذربایجان شرقی برشمرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی درباره مصرف نفت سفید منطقه آذربایجان در 276 روز امسال، اظهار کرد: کاهش هشت درصدی مصرف این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال قبل (116 میلیون لیتر)، حاصل مدیریت مطلوب عرضه و بازنگری بر کالابرگهای نفت سفید بود که مصرف این فرآورده را به 107 میلیون لیتر کاهش داده است.

به گفته وی در 9 ماهه پارسال 854 میلیون لیتر نفت گاز مصرف شد که از کاهش دو درصدی، نسبت به مدت مشابه امسال حکایت دارد.

متقیان تصریح کرد: در 276 روز امسال، مصرف نفت گاز منطقه آذربایجان شرقی به 834 میلیون لیتر رسیده است.

وی همچنین مصرف نفت کوره را در مدت زمان یاد شده یک میلیارد و 480 میلیون لیترعنوان کرد و گفت: این مقدار در قیاس با سال پیش(یک میلیارد و 691 میلیون لیتر)، 12 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 233228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =