واریز بیش از 2500 میلیارد ریال به خزانه دولت از منطقه ارومیه

درآمد حاصل از فروش نفت گاز مرزهای منطقه ارومیه در سال 93، به بیش از 2500 میلیارد ریال رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه به خبرنگار شانا، گفت: فروش نفت گاز در مرزهای منطقه ارومیه در سالی که گذشت، معادل دو هزار و 570 میلیارد ریال برای دولت ارز آوری داشته است.

اصغر توفیقی تصریح کرد: سرو، رازی و بازرگان مرزهای مشترک ایران و ترکیه و پلدشت (مرز مشترک ایران و نخجوان) مناطق مرزی هستند که از محل اجرای طرح کنترل باک، این مقدار ( 2570 میلیارد ریال) درآمد زایی شده است.

وی اظهار کرد: کنترل باک خودروهای خروجی از جایگاههای مرزی یاد شده با هدف کاهش قاچاق فرآورده های نفتی و درآمدزایی برای کشور انجام می شود.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه، کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده های نفتی در این مناطق از طریق بازرسان اعزامی و به کار گیری سیستم نرم افزاری BBS صورت می گیرد.

به گزارش شانا، در طرح "باک پر" که خودروهای گازوییل سوز را شامل می شود، خودروهایی که از مرز ایران خارج می شوند، باید باک سوخت خود را پر کنند.

جمع آوری باکهای اضافه و جاسازی شده در خودروهای خروجی از مرز، توجه به استاندارد سازی باک خودروها و الزام به رعایت آن، همچنین جلوگیری از خروج غیرمجاز سوخت از ویژگیهای مهم اجرای طرح فروش "باک پر" گازوییل است.

کد خبر 238275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =