نمایی از سینه پایانه شناور خلیج فارس (FSU) که سامانه هرزگرد (Turret) به آن وصل شده است. این سیستم در واقع سامانه لنگرگاهی شناور است که اجازه گردش ٣٦٠ درجه ای به آن می دهد تا در شرایط نامساعد جوی و طوفان مشکلی برای این پایانه صادراتی و چهار لوله ورودی نفت خام سنگین میدان های سروش و نوروز پیش نیاید.
غروب زیبا بر فراز آبهای نیلگون خلیج فارس از عرشه
پایانه شناور خلیج فارس با وزن حداکثری ٥١ هزار و ٤٠٠ تن وزن، ٣٣٧ متر طول، ٦٠ متر عرض، ٣٣ متر ارتفاع،
٢١ مخزن ظرفیت ذخیره سازی ٢ میلیون و ٢٠٧ هزار بشکه را دارد. این پایانه یکی از بزرگترین پایانه های ویژه ذخیره سازی و صادرات نفت خام در دنیا به شمار می رود، به طوری که تنها اندکی با یک اولترا لارج کرود کریر (ULCC) فاصله دارد.
نمایی کلی از پایانه شناور خلیج فارس
سینه پایانه شناور خلیج فارس جایی که با ایستادن در کنار تاسیسات و لوله های روی عرشه می توان صدای عبور نفت خام از لوله ها را شنید.
مسئول بخش HSE پایانه خلیج فارس منتظر بالا آمدن تیم خبرنگاران و عکاسان شانا
نمایی از عرشه پایانه شناور خلیج فارس، لوله های سبز مخصوص عبور نفت برای عملیات دریافت و ذخیره سازی نفت خام و لوله های قرمز مخصوص عبور آب و واحد آتش نشانی است.
نمایی از عرشه پایانه شناور خلیج فارس
مهدی امیر خسروی، جانشین پایانه شناور خلیج فارس در دفتر کار
یکی از کارکنان واحد HSE در حین انجام کار که صورت خود را برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب پوشانده است.
یکی از کارکنان خارجی پایانه شناور خلیج فارس (FSU) در حال رنگ آمیزی است، با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت شدید منطقه خلیج فارس و درصدی بالای خوردگی در چنین شرایطی تاسیسات، لوله ها و سطح پایانه همواره به رنگ آمیزی مدوام نیاز دارد و رنگهای مخصوص این کار دارای ویژگی های خاصی است.
یکی از کارکنان بخش تعمیرات پایانه در حال تعمیر و راه اندازی یکی از تاسیسات پایانه نفتی شناور خلیج فارس
سعید ذاتی، رئیس بخش تعمیرات به همراه دو تن دیگر از کارکنان پایانه شناور خلیج فارس (FSU) در حال راه اندازی
رئیس بخش تعمیرات پایانه شناور خلیج فارس (FSU) در حال نظارت و راهبری راه اندازی یکی از تاسیسات این پایانه
رنگ آمیزی لوله های روی عرشه پایانه شناور خلیج فارس
تخلیه بشکه های خالی و زباله های پایانه شناور خلیج فارس بوسیله چرثقیل و انتقال آن به شناورها
یکی از کارکنان پایانه نظاره گر عملیات تخلیه بشکه های خالی، زباله و وسایل اضافی
یکی از کارکنان پایانه در حال بررسی گزارش تخلیه وسایل تحویلی به شناور
یدک کش در کنار پایانه شناور خلیج فارس
بلندگوی اعلام تعویض شیفت کارکنان و موقعیت شناورها و نفتکشهایی که به پایانه شناور خلیج فارس (FSU) نزدیک می شوند.
مهدی صادقی، مسئول ابزار دقیق پایانه نفتی شناور خلیج فارس در کنار سامانه میترینگ (Metering) که مجهز به پیشرفته ترین سیستمهای اندازه گیری است و یکی از گرانترین بخشهای این پایانه به شمار می رود.
اتاق کنترل محموله (CCR)، پایانه شناور نفتی خلیج فارس، کارکنان این بخش باید در دو شیفت 12 ساعته به دقت اوضاع را زیر نظر داشته باشند، به طوری که در زمان پهلوگیری و بارگیری نفتکشها این دقت و هوشیاری دو چندان می شود.
اتاق کنترل موتورخانه (ECR)، پایانه نفتی خلیج فارس که به عبارتی قلب پایانه به شمار می رود، در مجاورت این واحد در طبقه های زیرین بخشهای مختلف موتور خانه قرار دارد که به دلیل صدای زیاد تاسیسات، استفاده از گوشی برای جلوگیری از آسیب به شنوایی ضروری است.
موتور خانه پایانه شناور خلیج فارس که سر و صدای زیاد و در جه حرارت بالایی دارد و هر چه به طبقه های پایین تر می روید شدت گرما بیشتر می شود، کارکنان این بخش بویژه در فصل تابستان گرمای طاقت فرسایی را تحمل می کنند.
نمایی از نزدیک شدن هلیکوپتر به پایانه شناور خلیج فارس
تردد کارکنان اقماری پایانه شناور خلیج فارس پس از پایانه 14 روز کاری بی وقفه در شیفتهای 12 ساعته با هلیکوپتر آگوستا انجام می شود.
جمعی از کارکنان پایانه شناور خلیج فارس
حمل آذوقه مورد نیاز کارکنان اقماری پایانه خلیج فارس بوسیله یدک کش انجام می شود.
نظر شما