به گزارش شانا، مهدی حسنی با بیان این که پروژه پژوهشی استفاده از پوشش سیمانی به جای تراورس های چوبی اسکله شرقی به منظور افزایش طول عمرو همچنین کاهش وابستگی به واردات این کالا تعریف شد، افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک اسکله شرقی و حساسیتهای عملیاتی و ایمنی آن، پیش از ساخت پایلوت این پروژه ابتدا شبیه سازی نرم افزاری انجام شد تا ازطریق شبیه سازی، صحت طراحی انجام شده تایید و ریسک اجرای پروژه به کمترین میزان برسد.
به گفته حسنی برای اجرای بخش پایلوت این پروژه، پارکینگ ورودی اسکله شرقی در نظر گرفته شده است که با همکاری مجری (جهاد دانشگاهی ) اجرای آن آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران، رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران تاکید کرد: با توجه به اهمیت اجرای پروژه حتی درمرحله پایلوت نیز قطعه های مورد نیاز از جمله میلگرد هایFRP، پوکه ها و الیاف شیشه و مورد بازرسی تیم کارشناسان پژوهش و امور فنی شرکت پایانه های نفتی ایران قرار گرفته و بخش به بخش تایید می شود.
حسنی در خصوص مزایای اجرای این پروژه گفت: این پوشش سیمانی که به شکل بتن سبک پلیمری است 50 درصد ارزان تر از تراورس های چوبی پیشین است از نظر وزن و نفوذ ناپذیری نیز دارای کیفیتی به مراتب بالاتر ازنوع قبلی است، بنحوی که استحکام ( مقاومت فشاری) چوب 21 و استحکام این پوشش جدید 36 مگا پاسکال ارزیابی شده است.
به گفته وی طول عمر پوشش سیمانی جدید 60 سال برآورد شده است ولی پوششهای چوبی قدیمی در خوشبینانه ترین حالت 25 سال عمر می کنند. همچنین زبری سطح نیز 20 میکرومتر برآورد شده است که با استاندارد های تعریف شده کاملا تطابق دارد.
رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با تاکید بر این که پوشش سیمانی تعریف شده در این پروژه پژوهشی به دست نیروی توانمند داخلی قابل ساخت و تامین است، گفت: استفاده از این پوشش سبب می شود 100 درصد از واردات بی نیازشویم.
نظر شما