میزان تزریق آب به میدان دورود افزایش یافت

توربوژنراتور C مجتمع دورود 3 تعمیر شد و در پی آن، تزریق آب به میدان دورود افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، پس از سه ماه تلاش متخصصان واحد توربین مجتمع دورود 3، تعمیر اساسی توربوژنراتور C این مجتمع با موفقیت به پایان رسید.

با این اقدام، علاوه بر خروج مجتمع از وضع اضطراری، توربوپمپ سوم تزریق آب به میدان دورود نیز که به دلیل مشکلات توربوژنراتور C و کمبود تولید برق، از سرویس خارج شده بود در مدار قرار گرفت و یک سوم به میزان تزریق آب میدان دورود افزوده شد.

بر اساس اعلام شرکت نفت فلات قاره ایران، تعمیر توربوژنراتور C، بیست میلیارد ریال صرفه جویی را در هزینه ها به همراه داشته است.

این گزارش می افزاید: با توجه به این که از بدنه این توربین با کارکرد بالای 48 هزار ساعت، گاز داغ خارج می‌شد و توربین در وضع نامناسبی قرار داشت، به همین دلیل نیاز به تعمیر اساسی آن احساس می‌شد. همچنین با توجه به از سرویس خارج شدن توربوژنراتور C و دمای بالای بیرینگ، تعمیرات اساسی engine قدیمی توسط متخصصان واحد توربین مجتمع دورود 3 آغاز شد. برای این منظور همه قسمتهای توربین، باز و قطعات مصرفی تعویض و همه قطعات ثابت و متحرک بازرسی و ترک‌یابی شد و بعد از انجام بازبینیهای ابعادی و کیفی، همه مسیرهای روغن کاری و هوای SEALING و COOLING تمیز شده و سرانجامengine   در پکیج نصب شد.

کد خبر 248584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =