برجام علیه منافع هیچ یک از کشورها و همسایگان ایران نیست

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: برجام علیه منافع هیچ کشوری در جهان نیست و به طور طبیعی علیه منافع دولتهای همسایه ما نیز نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین جابری انصاری صبح امروز (دوشنبه، 19 بهمن ماه) در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد برخی کشورهای منطقه نسبت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تداوم کارشکنیهای این کشورها گفت: از دید جمهوری اسلامی ایران برجام علیه منافع هیچ کشوری در جهان نیست و به طور طبیعی علیه منافع دولتهای همسایه ما نیز نخواهد بود.

وی افزود: متاسفانه برخی دولتها در محیط پیرامونی ما به دلایل مختلف مرتبط با ضعف و یا احساس ضعف در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی موضع دشمنانه‌ای نسبت به برجام اتخاذ کرده‌اند و احساس می‌کنند شرایط پیشین با برجام و تغییر در تنفس منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین بهبود وضع ایران برای آنها خطراتی خواهد داشت.

جابری انصاری تصریح کرد: دعوت ما از همه کشورهای همسایه این است که به برداشتهای غیرمنطقی خود پایان دهند و اگر مشکلاتی دارند، درصدد رفع مشکلات داخلی خود باشند و نه این که آنها را به خارج نسبت دهند.

سخنگوی وزارت امورخارجه عنوان کرد: سیاستی که از سوی برخی کشورها در منطقه دنبال می‌شود، سیاست عقیمی است، ایران به دنبال منافع همگانی برای دولتها و ملتهای پیرامونی خود و به دنبال تامین خیر و منافع همه ملتهای منطقه است و در چارچوب همین سیاست ثابت، حرکت می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تسهیل صدور روادید برای اتباع ایرانی و اروپایی، گفت: طبیعی است که بهبود روابط و ارتقای همکاری و رفت و آمد هیئتها در تسهیل صدور روادید برای اتباع کشورها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

جابری انصاری افزود: به طور مشخص روابط ایران و برخی کشورهای اروپایی نیز در هفته های اخیر به صراحت به نقطه‌ای رسیده که آغاز تسهیلات در دستور کار قرار گرفته است و به میزانی که روابط و همکاری و توافق میان ایران و اروپا مبتنی بر توافق مشترک، حفظ استقلال و حاکمیت ملی کشورها و همچنین مداخله نکردن در امور یکدیگر باشد، این روابط گسترش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا و سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران در بهار سال آینده، ادامه داد: آنچه قطعی است سفر هلگا اشمیت، معاون فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارج اتحادیه اروپاست که امروز و فردا در تهران مذاکراتی با معاون ذیربط وزارت امورخارجه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: میان ایران و اتحادیه اروپا توافق شده است که گفتگوهای دو طرفه به طور متناوب در تهران و بروکسل انجام شود و این گفتگوها هر 6 ماه یک بار تکرار خواهد شد.

کد خبر 254829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =