بهبود کیفیت هوا در کلانشهرها به طور کامل مشهود است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که بهبود کیفیت هوا در کلانشهرها از جمله تبریز به طور کامل مشهود است، گفت: به استناد دستگاههای سنجش آلودگی هوا در آذربایجان شرقی، بسیاری از پروازها در سال 92 به دلیل آلودگی بسیار شدید هوا امکان فرود نیافتند.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دیروز (سه‌شنبه، 20 بهمن ماه) در نشست شورای اداری استان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی نظام در موضوع محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری گفت: این سیاستهای کلی که لازم الاجراست و فضای همدلی و همزبانی را بین دولت و ملت فراهم کرده و در تدوین برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه دولت یازدهم نگاهی علمی و روزآمد به موضوع محیط زیست دارد و بارها شخص رئیس جمهوری اعلام کرده که دولت من دولت محیط زیست است.

ابتکار تصریح کرد: به دلیل گستردگی و پیچیدگی مسایل و مشکلات زیست محیطی در بسیاری از زمینه ها نتایج و دستاوردها به سرعت حاصل نخواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که بهبود کیفیت هوا در کلانشهرها از جمله تبریز کاملا مشهود است، عنوان کرد: به استناد دستگاههای سنجش آلودگی هوا در آذربایجان شرقی، بسیاری از پروازها در سال 92 به دلیل آلودگی بسیار شدید هوا امکان فرود نیافتند.

وی ادامه داد: در سال 93 کیفیت هوا در شهر تبریز افزایش بسیار چشمگیری داشته و امسال نیز افزایش تعداد روزهای سالم و پاک استمرار یافته و برنامه‌های کاهش آلودگی هوا با همکاری و تعامل خوب دستگاههای مختلف و شهروندان به جد پیگیری می‌شود.

ابتکار تاکید کرد: همه در بحث محیط زیست سهیم هستیم و کسی نمی‌تواند بگوید که من سهمی ندارم، چون همه انسانها در روز 16 کیلوگرم هوا تنفس می‌کنند.

کد خبر 254946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =