گشایش خط اعتباری 10 میلیارد دلاری برای ایران از سوی ژاپن

مشاور نخست وزیر ژاپن گفت: خط اعتباری 10 میلیارد دلاری توافق شده در سفر شما به توکیو در تاریخ ژاپن بی سابقه بوده و این خط اعتباری بالاترین رقمی است که تاکنون ما برای یک کشور خارجی گشایش اعتبار کرده‌ایم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی، شامگاه سه‌شنبه (27 بهمن ماه) در دیدار با کاتسو یوکی کاوایی، مشاور نخست وزیر ژاپن، طی سخنانی با اشاره به توافقهای انجام شده طی سفر سه روزه خود به کشور ژاپن، گفت: ما بلافاصله لایحه مربوط به توافقنامه اقتصادی میان دو کشور را در وزارت اقتصاد تدوین و به هیئت دولت برای ارائه به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردیم.

وی با اشاره به اتصال بانک مرکزی و دیگر بانکهای ایرانی به سامانه سوئیفت، ابراز امیدواری کرد، این امر بتواند به تحقق اراده مسئولان بلندپایه ایران و ژاپن مبنی بر توسعه هر چه سریعتر روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

یوکی کاوایی، مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن استقبال از توسعه هر چه سریعتر روابط اقتصادی دو کشور، از علاقه و پیگیری دستگاههای دولتی و بخش خصوصی ژاپن در زمینه هایی از جمله راه آهن و حمل و نقل جاده‌ای، محیط زیست، کشاورزی، خدمات مالی، تحقیقاتی و دانشگاهی، تاسیسات نیروگاهی و پالایشگاهی، تولیدات کالای صنعتی و بویژه خودروسازی به منظور سرمایه گذاری و حضور در بازارهای ایران خبر داد.

وی با تاکید بر این که سفر طیب نیا به ژاپن بسیار مهم و موثر بوده است به برخی از نتایج این سفر اشاره کرده و افزود: خط اعتباری 10 میلیارد دلاری توافق شده در سفر شما به توکیو در تاریخ ژاپن بی سابقه بوده و این خط اعتباری بالاترین رقمی است که تاکنون ما برای یک کشور خارجی گشایش اعتبار کرده‌ایم.

مشاور نخست وزیر ژاپن ضمن ابراز خرسندی از دیدار دوباره با وزیر اقتصاد کشورمان در بازه زمانی کوتاهتر از دو هفته گفت: اراده توکیو برای توسعه همه جانبه روابط و تسریع در اجرایی شدن توافقهای بسیار جدی بوده و سفر آینده نخست وزیر شینزوآبه در راس هیئت بزرگ اقتصادی، سیاسی نیز با همین رویکرد انجام خواهد شد.

کد خبر 255335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =