روابط با توکیو در اولویت سیاست خارجی ایران است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از انقلاب اسلامی با توجه به راهبرد ایران در نگاه به شرق، گسترش روابط با ژاپن در اولویت سیاست خارجی این کشور است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز (چهارشنبه، 28 بهمن ماه) در نشستی با کاتسو یوکی کاوایی، مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن در امور سیاست خارجی گفت: روابط دو کشور به خوبی پیش می‌رفت، اما در سالهای اخیر وقفه‌ای ایجاد شد و خوشحالیم که روابط با این کشور از سرگرفته شد، زیرا ایران و ژاپن روابط طولانی در پیش و پس از انقلاب داشتند.

وی ادامه داد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان ریاست مجلس به ژاپن سفر کرد و ما روابط خوبی در سالهای گذشته داشتیم و خوشحالیم که روابط بهتر شده است.

ولایتی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به کاوایی، تصریح کرد: امیدوارم در این سفر اقامت خوبی به همراه همراهان خود داشته باشید و این سفر به نفع روابط دو کشور ایران و اپن باشد و ایران را خانه دوم خود بدانید.

یوکی کاوایی، مشاور ویژه نخست وزیر ژاپن در امور سیاست خارجی نیز در این دیدار گفت: من برای زمینه سازی سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به خواسته شخص وی به ایران سفر کرده‌ام و امیدوارم گفتگوهای نتیجه بخش انجام دهیم.

وی که به همراه هیئتی 15 نفره به ایران سفر کرده است، تصریح کرد: من به تازگی در این مسئولیت هستم و امیدوارم بتوانم مقدمات سفر نخست وزیر ژاپن به ایران را فراهم کنم.

کد خبر 255353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =