ضرورت توسعه همکاریهای ایران و نروژ در بخشهای نفت، گاز و انرژیهای تجدیدپذیر

معاون وزیر امورخارجه با یادآوری فرصتهای همکاری متقابل ایران و نروژ در حوزه های نفت و گاز، انرژیهای تجدیدپذیر، محیط زیست، بانکی و دریایی و صنایع وابسته به آن، چشم‌انداز مناسبات را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش شانا به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه، دور ششم گفتگوهای دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و کشور نروژ، دیروز (چهارشنبه 28 بهمن ماه) در اسلو برگزار شد.

مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه ایران که در قالب یک هیئت اقتصادی، تجاری به کشور پادشاهی نروژ سفر کرده است با بورگه برنده، وزیر امورخارجه نروژ دیدار کرد.

در این دیدار، معاون وزیر امورخارجه با اشاره به توافق هسته‌ای، فضای حاصل از آن را زمینه مناسبی برای توسعه همکاری با کشورهای اروپایی از جمله نروژ دانست.

تخت روانچی همچنین با یادآوری فرصتهای همکاری متقابل در حوزه های نفت و گاز، انرژیهای تجدیدپذیر، محیط زیست، بانکی و دریایی و صنایع وابسته به آن، چشم‌انداز مناسبات را مثبت ارزیابی کرد.

بورگه برنده، وزیر امورخارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه، از تحولات اخیر در روابط با کشورمان استقبال کرد و از تمایل شرکتهای نروژی برای توسعه همکاریهای گذشته خبر داد.

کد خبر 255389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =