بدون اتکا به نفت و با کار و فعالیت می توان رونق اقتصادی ایجاد کرد

رئیس جمهوری گفت: تجربه سالهای پیش نشان داد که نفت بشکه‌ای 147 دلار نمی‌تواند مشکل اشتغال و رفاه مردم را حل کند و این در حالی است که امروز دولت، کشور را با نفت حدود 30 دلاری نیز اداره می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، یکم اسفندماه) در همایش کارگران، آینده اقتصاد ایران که با حضور کارگران نمونه و نمایندگان تشکلهای کارگری برگزار شد، با بیان این که دولت یازدهم  از ابتدای فعالیت، همه توان و تلاش خود برای رفع تحریمهای ظالمانه و احقاق حقوق مسلم ملت ایران در صحنه جهانی به کار گرفت، گفت: تلاش دولت تبدیل ایران‌ هراسی به ایران‌ ستایی و ارائه چهره واقعی مردم ایران برای جهانیان بود تا به این ترتیب دروازه صادرات کالاهای ایرانی نیز به روی جهانیان گشوده و امکانات مورد نیاز و مواد اولیه هم بدون پیچ و خمهای نا به جای تحریم وارد کشور شود.

رئیس‌ جمهوری افزود: دولت کوشید فضایی را ایجاد کند تا محصولات ارزانتر و قابل رقابت‌تر با تولیدات جهانی در کشور تولید شود تا به این ترتیب، زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شده و امنیت شغلی برای کارگران تضمین شود.

وی با تاکید بر این که برداشتن مشکلات از پیش پای مردم، وعده دولت یازدهم به مردم بود، تصریح کرد: ما می‌خواستیم، کالای ایرانی بدون مشکلات تحریم به بازارهای جهانی صادر شود و توانستیم، خطر ریسک را برای صادرکنندگان، کاهش دهیم.

روحانی ادامه داد: آنچه در برجام به انجام رسید این بود که زمینه فعالیت و کار در کشور فراهم و دیوارهای نابجای تحریم برداشته شده است و امروز نوبت حضور و تلاش کارگران و کارآفرینان است تا دست به دست یکدیگر داده و در مسیر رونق اقتصادی و ایجاد وحدت و انسجام در کشور، برجام دوم را آغاز کند.

رئیس جمهوری راه ایجاد رونق اقتصادی در کشور و افزایش تولید را در کار، فعالیت، سرمایه‌ گذاری و انتقال فناوری دانست و افزود: باید فرصتی را ایجاد کنیم تا در آن همه سرمایه‌ های داخلی و خارجی در کشور مشغول بکار گرفته شوند.

وی با بیان این که امروز تهدیدها به فرصت تبدیل شده و آنهایی که از نام ایران ترس داشته و برای فاصله گرفتن از ایران و ایرانی با هم رقابت می‌کردند، امروز برای نزدیک شدن به ایران و حضور و سرمایه‌ گذاری در کشورمان مسابقه دارند، گفت: تجربه سالهای پیش نشان داد که نفت بشکه‌ای 147 دلار نمی‌تواند مشکل اشتغال و رفاه مردم را حل کند و این در حالی است که امروز دولت کشور را با نفت حدود 30 دلاری نیز اداره می‌کند، اما در این شرائط همه ملت با وحدت و اتحاد در سال همزبانی دولت و ملت در کنار یکدیگر قرار دارند.

روحانی با تاکید بر این که می‌توانیم بدون اتکا به نفت و با کار و فعالیت و صادرات کالای غیرنفتی، کشور را اداره کرده و رونق اقتصادی ایجاد کنیم، افزود: ما در شرائط سخت اقتصادی، فضای لازم را برای سلامت مردم در سراسر کشور فراهم کردیم و با کاهش هزینه‌ های سنگین بیمارستانی، همه مردم را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم.

رئیس جمهوری با بیان این که باید قدر وحدت، همدلی، انسجام و امنیت در کشور را دانسته و آگاه باشیم که اگر در این فرصت همه تلاش خود را بکار گیریم، کشور در مسیر پیشرفت و تعالی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: هر چه تا امروز در کشور به دست آمده به واسطه مشارکت، حمایت و حضور مردم در صحنه‌ های مختلف بوده است، اگر مذاکره‌ کنندگان کشور به عنوان نماینده ملت ایران، توانسته‌اند اهداف ملی را در برابر قدرتهای بزرگ به تحقق برسانند، تنها به دلیل حمایتهای رهبری و ملت عزیز ایران بوده است.

کد خبر 255456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =