علاقمندی عمان برای واردات گاز از ایران و همکاری در حوزه پتروشیمی

وزیر صنعت و تجارت عمان گفت: امیدواریم بتوانیم از ایران گاز وارد و پروژه هایی را نیز در زمینه پتروشیمی اجرا کنیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با یوسف بن علوی، وزیر امورخارجه عمان، گفت: عمان همیشه در شرائط سخت، همراه ایران بوده است و روابط دو کشور راهبردی، صمیمانه و سابقه تاریخی زیادی دارد.

وی بر سرمایه گذاریهای مشترک بویژه در زمینه های ریلی، دریایی و هوایی همکاری در بخش نفت و گاز و رفع نیاز دو کشور به کالا و خدمات تاکید کرد و افزود: علاقمندیم همکاریهای دو کشور به دو برابر کنونی برسد و برای توسعه روابط اقتصادی باید هرچه زودتر روابط بانکی‌ خود را توسعه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعالیت یک شرکت خودروسازی ایرانی در عمان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: توافقهایی انجام شده است و آماده هستیم در صنایع دیگر مانند صنایع فلزی، فولاد، پتروشیمی و دیگر زمینه ها نیز این کار را انجام دهیم.

وزیر امورخارجه عمان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی سرمایه گذاری جهانی در تهران یا مسقط در آینده نزدیک گفت: برای این رویداد مهم، اکتبر امسال را در نظر گرفته‌ایم و از آنجا که این اجلاس اهمیت بالایی دارد، بهتر است نماینده‌ای از طرف شما و ما، مسئولیت تهیه دستور کار اجلاس را بر عهده گیرند.

وی با اشاره به چهار طرح راهبردی عمان افزود: درباره چهار طرح خط لوله گاز، مرکز نفت خام، ایجاد پالایشگاههای نفت خام و شرکت هواپیمایی بین‌المللی قرار شده است دیدارهای دو جانبه‌ای را با مسئولان انجام دهیم و پس از تشکیل گروههای کاری، اصولی را که برای اجرای این پروژه ها کمک می‌کنند را تبیین کنیم.

علی السنیدی، وزیر صنعت و تجارت عمان نیز از برداشتن موانع سر راه توسعه روابط تهران و مسقط به عنوان مهمترین محور پیش رو نام برد و گفت: تسهیل صدور روادید برای بازرگانان ایرانی و صنعتگران، ایجاد ارتباطات فشرده از طریق پایانه ها و سرمایه گذاری مشترک در زمینه صندوق سرمایه گذاری حاکمیتی از دیگر زمینه های همکاری است.

وی از صدور مس ایران به عمان و فرآوری در آن کشور به عنوان یکی دیگر از زمینه های همکاری و علاقمندی کشورش نام برد و تصریح کرد: همچنین امیدواریم بتوانیم از ایران گاز وارد و پروژه هایی را هم در زمینه پتروشیمی اجرا کنیم.

السنیدی، با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی از سوی عمان گفت: فکر می‌کنم این اجلاس بدون همکاری ایران و اتاق بازرگانی موفق نخواهد بود، تردیدی ندارم که کمیسیون مشترک اقتصادی برای نزدیک شدن روابط بسیار مفید است.

کد خبر 255518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =