حضور شرکتهای داخلی در مناقصه های نفتی افزایش یافت

توجه مسئولان به ساخت داخل و صدور بخشنامه‌های الزام‌آور برای استفاده از توان داخلی در صنایع نفت و گاز، سبب افزایش حضور شرکتهای داخلی در مناقصه های نفتی شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در گزارشی به آسیب‌شناسی وضع توسعه ساخت داخل در پروژه‌های نفت و گاز کشور پرداخته است.

این گزارش در تشریح دوره مرتبط با دولت یازدهم تصریح می‌کند: مشکلات گذشته، همچنان صنعت نفت را درگیر چالشهای فراوان کرده است، اما رویکرد مثبت دولت و اتخاذ سیاستهای مؤثر چه در داخل و چه در عرصه بین‌المللی، باعث شده تا شرایط و زیمنه های لازم برای بازگشت صنایع نفت و گاز کشور به عرصه جهانی فراهم شود.

این گزارش ادامه می‌دهد: توجه مسئولان بلندپایه کشور به تولیدات ساخت داخل و صدور بخشنامه‌های الزام‌آور برای استفاده از توان داخلی در صنایع نفت و گاز کشور منجر به افزایش حضور شرکتهای داخلی در مناقصه های نفتی شده است.

با توجه به رفع تحریمها، برنامه‌ریزی برای دوران پساتحریم در حال اقدام است، ازجمله این اقدامها، تعیین پیمانکاران برای ساخت 10 قلم کلایی صنعت نفت در کشور است که از اقدامهای مؤثر و مهم درزمینهٔ افزایش ساخت داخل به شمار می آید.

کد خبر 255641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =