آیین نامه اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی

آیین‌ نامه اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، در جلسه امروز هیئت دولت بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه هیئت وزیران، امروز (چهارشنبه، پنجم اسفندماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد که در این جلسه آیین‌ نامه اجرایی قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، بررسی و به تصویب هیئت دولت رسید.

این آیین‌ نامه با هدف ایجاد راهکارهای اجرایی مناسب برای ارتقای نظام تحقیق و توسعه در زمینه فناوری جدید بهینه‌ سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی تصویب شد.

طرحهای قابل پذیرش و بررسی شامل طرحهای پژوهش و توسعه فناوری و طرحهای تجاری سازی از اجزای این آیین نامه هستند که دارای شاخصها و معیارهایی از جمله نوآور یا ابتکاری بودن مطابق اولویتهای تعیین شده توسط وزارتخانه‌ های نفت و نیرو، گزارش توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرح و مشخص بودن میزان اثربخشی در بهینه سازی مصرف انرژی و بهبود کارایی انرژی قابل انتظار، زمان بازگشت سرمایه، ساختار دقیق شکست کار و شکست هزینه‌ها را داراست، زمانبندی اجرایی پروژه و منابع انسانی مورد نیاز و منابع پیشنهادی تامین مالی مشخص شده از دیگر ویژگیهای طرحهای آیین نامه یاد شده است.

در این جلسه همچنین لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌ گذاری میان دولتهای ایران و اسلواکی به تصویب هیئت وزیران رسید.

کد خبر 255724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =