هیئت تجاری سنگاپور از صنایع نفتی و پتروشیمی ایران بازدید می کند

ایران و سنگاپور هفته آینده در تهران موافقتنامه متقابل تشویق و حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور را امضا می کنند.

به گزارش شانا، گروهی متشکل از 67 تن از مدیران شرکتهای بزرگ سنگاپوری به سرپرستی تئو سیونگ سنگ، رئیس فدراسیون تجارت و اس.ایسواران، وزیر صنعت و تجارت سنگاپور روز جمعه (هفتم اسفندماه)  برای مذاکره با مقامهای ایران به منظور توسعه مناسبات پس از اجرای برجام و لغو تحریمها به تهران سفر می کنند.

اعضای این هیات تجاری که بلافاصله پس از اجرای برجام و صدور دستورالعمل بانک مرکزی سنگاپور و لغو همه موانع تحریمی و آزادشدن تبادلات پولی – بانکی به تهران سفر می کنند ضمن بازدید از صنایع مختلف ایران به ویژه مراکز نفتی، پتروشیمی و بندری در بندرعباس، با دیگر مجموعه های بزرگ تجاری و صنعتی ایران از جمله صندوق بازنشستگی، شستــا، صنایع کشتی سازی، گردشگری، داروسازی و دهها شرکت و موسسه تولیدی و تجاری مذاکره می کنند.

جواد انصاری، سفیر ایران در سنگاپور، امضای «موافقتنامه متقابل تشویق و حمایت از سرمایه گذاری در دو کشور» را از برنامه های هیئت سنگاپوری در تهران اعلام کرد و گفت: این موافقنامه سه شنبه آینده میان علی طیب نیا، وزیر امور دارایی و اقتصاد و اس.ایسواران، وزیر صنعت و تجارت سنگاپور امضا می شود.

به گزارش ایرنا، وی اعلام کرد:  وزیر صنعت و تجارت سنگاپور در دیدارهای جداگانه با محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن و تجارت و علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی پیرامون آینده روابط و توسعه همکاری صنعتی و تجاری دو کشور گفتگو می کند.

انصاری از دیگر برنامه های هیئت سرمایه گذاری و بازرگانی سنگاپور در ایران را بازدید از بندرعباس و تجهیزات بندری و اسکله تخلیه و بارگیری و مذاکره با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و امور دریائی اعلام کرد.

سنگاپور با داشتن مدرن ترین تجهیزات بندری و سرعت تخلیه و بارگیری یکی از پیشرفته ترین بنادر جهان شناخته می شود.

گروهی از اعضای هیئت تجاری سنگاپور همچنین با مدیران شرکتهای کشتیرانی ایران دیدار و یادداشت تفاهم همکاری با مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضا می شود.

سابقه روابط سیاسی ایران و سنگاپور به حدود 48 سال پیش بازمی گردد و دو کشور تاکنون دارای سفیران غیرمقیم بوده اند که سفیر کشورمان امیدوار است در آینده نزدیک شاهد گشایش سفارتخانه های مقیم در دو پایتخت باشیم.

حجم مبادلات ایران و سنگاپور که از آن به عنوان نخستین رقیب سوئیس در زمینه بانکی و ذخایر پولی در جهان نام برده می شود در سالهای اخیر با توجه به اعمال تحریم های ناعادلانه غرب کاهش یافت.

ارزش مبادلات دو کشور در سال 2012 میلادی از مرز پنج میلیارد و 500 میلیون دلار نیز گذشت، اما با اعمال تحریمهای ظالمانه غرب این رقم به سرعت کاهش یافت و پارسال به 500 میلیون دلار رسید.

انصاری معتقد است این حجم از مبادلات تجاری برای دو کشور با ظرفیتهای عظیم، بسیار اندک و غیرقابل پذیرش است.

وی گفت: اکنون با لغو تحریمها، سنگاپور ها با اشتیاق وصف ناپذیری عزم خود را برای ورود به بازار اقتصادی کشورمان جزم و ظرف دو ماه گذشته تعداد زیادی از بنگاه ها و موسسه های اقتصادی آن کشور از برخی نقاط کشورمان بازدید و برای سرمایه گذاری و مشارکت در تعدادی از طرح های زیرساختی از قبیل شهرک های علمی – فناوری و صنعتی، هتل سازی، داروسازی و صنایع پزشکی اعلام آمادگی کرده و گامهای مؤثری برداشته اند.
کد خبر 255749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =