انرژی، یکی از 6 محور همکاریهای اقتصادی ایران و کره جنوبی

هیئت بلندپایه ای از مقامات کره جنوبی برای حضور در یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و کره، به تهران سفر می کنند.

به گزارش شانا، وزارت صنایع، تجارت و انرژی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: تهران و سئول یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک را در چارچوب نشست کمیته همکاریهای اقتصادی دو کشور با حضور مقامها و بازرگانان در تهران برگزار می کنند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، برگزاری همایش بزرگ تجاری شرکتهای کره ای و ایران در هفته آینده، به منزله پایان دوران کاهش و قطع یک دهه کم کاری اقتصادی با کشوری است که منبع بزرگ انرژی دنیا به شمار می رود.

دراین بیانیه آمده است: نشست این کمیته با حضور مقامهای ارشد دولتهای کره جنوبی و ایران، نهم و دهم اسفندماه در تهران آغاز می شود.

این وزارتخانه در بیانیه خود با اشاره به این که کره جزو  نخستین کشورهایی است که فوری به گروه همکاری با ایران پس از برجام و لغو تحریمها ملحق شد، تصریح کرده است: بازار بزرگ ایران باید به روی شرکتهای کره ای باز شود و نشست کمیته همکاری اقتصادی دوجانبه که به یک دهه کم کاری اقتصادی پایان می دهد، حرکتی بی نظیر در راستای کمک به شرکتهای کره ای برای ورود به ایران است.

بر اساس این گزارش، جو هیونگ هوان وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی ریاست یک هیئت 20 نفره متشکل از مدیران وزارتخانه های مختلف این کشور را برای سفر به ایران برعهده دارد.

قرار است کمیته همکاریهای اقتصادی دو کشور در جریان برگزاری نشست بر 6 عرصه همکاری انرژی، مالی، بانکی، تجارت و فرهنگ و همچنین بهداشت عمومی متمرکز شود.

افزون بر این نشست، قرار است هیئتی متشکل از 95 نفر از بخشهای عمومی غیردولتی و بخش خصوصی و مسئولان شرکتها و موسسه های بازرگانی کره جنوبی نیز در تهران با همتایان ایرانی خود وارد گفتگوهای تجاری شوند.

 
 
کد خبر 255753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =