به گزارش شانا به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این باره گفت: اکنون شرایط خوبی برای ورود سیستمهای برقی و هیبریدی به کشور فراهم شده که حذف سود بازرگانی مربوط به ورود این فناوری در زمینه خودرو و موتوسیلکت و قطعات آنها یکی از این اقدامهاست.
وی افزود: امروزه خودروهایی تولید شدهاند که با یک بار شارژ باتری میتوانند مسافتی حدود 400 کیلومتر را طی کنند که قطعا توسعه این فناوری میتواند کمک بزرگی به داشتن هوای سالم در کلانشهرهای دنیا و ایران باشد.
متصدی تصریح کرد: خودروهای برقی در قرن 19 تولید شدند، اما تا اواخر قرن 20 و اوایل قرن 21 به دلایل مختلف با اقبال چندانی روبرونشدند که سنگین بودن باتریها یکی از این مشکلات بود، زیرا سبب افزایش اصطکاک در خودرو میشد و تا سال 2005 این مشکل وجود داشت.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: زود خالی شدن شارژ باتریها یکی دیگر از مشکلات بود، این باتریها توان پیمایش حدود 40 تا 50 کیلومتر در هر بار شارژ را داشتند که این میزان مسافت برای کلانشهری مانند تهران منطقی نبود.
وی ادامه داد: مشکل دیگر توسعه نیافته بودن سیستم شارژ این باتریها بود که فقط میتوانستند از برق خانگی و به مدت 12 ساعت مداوم استفاده کنند که امروزه این مشکلات تا حدود بسیار زیادی برطرف شده است.
متصدی گفت: در دو تا سه سال اخیر بسیاری از این مشکلات برطرف و سیستم شارژ به روز شده است، افزون بر این، باتریها توان ذخیره سازی انرژی را تا مدت زیادی دارند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با توجه به این که سیاست سازمان حفاظت محیط زیست کاهش منابع متحرک آلوده کننده است، بدون شک از ورود خودروها و موترسیکلتهای برقی و هیبریدی به داخل کشور حمایت میکند.
وی افزود: منابع متحرک در آلودگی هوا سهمی بیش از 70 درصد دارند، از این رو داشتن خودروهایی با سوختهای پاک کمک بزرگی به حفظ محیط زیست و داشتن هوای سالم خواهد کرد.
نظر شما