علی محمد بساق زاده ظهر امروز (چهارشنبه 12 اسفندماه) در ششمین جشنواره تعالی صنعت پتروشیمی با اشاره به افزایش سالانه تعداد شرکت کنندگان این جشنواره اظهار کرد: مجتمع های پتروشیمی با توجه به قیمت پایین خوراک در کشور باید کیفیت محصولاتشان را به منظور رقابت در بازارهای جهانی افزایش دهند.
مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به استقابل شرکتهای بین المللی به منظور سرمایه گذاری در این صنعت اشاره کرد و گفت: به این منظور باید زیرساختهای لازم در کشور ایجاد شود.
وی با اشاره به نقش بسزای این صنعت در شرایط تحریم در اقتصاد کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط پساتحریم، برخی از شرکتهای زیرمجموعه این شرکت به دنبال جذب لایسنهای خارجی به منظور بهبود عملکرد تولید و کیفیت محصولات خود هستند.
بساق زاده، رهبری، راهبرد، کارکنان، شراکتها و منابع، فرآیند، مشتریان، نتایج جامعه و نتایج کسب و کار را از معیارهای سنجش شرکتهای زیرمجموعه این صنعت عنوان کرد.
وی خرد جمعی و گروهی و تبیین مدیریت مشارکتی، توسعه قابلیتهای سازمانی، جانشین پروری، فراهم سازی بستر رشد نیروهای جوان، رهبری با دوراندیشی، الهام بخشی ودرستی و تدوین سبک رهبری متناسب با فرهنگ سازی را از انتظارات شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حوزه رهبری شرکتهای زیرمجموعه این شرکت دانست.
به گفته مدیر کنترل و تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تدوین استراتژیها براساس محرکهای درونی و بیرونی سازمان، ترجمه استراتژیهای سازمان به لایه های مختلف، جاری سازی استراتژیهای تدوین شده و پایش استراتژیهای رقبا را نیز از معیارهای استراتژی در صنعت پتروشیمی عنوان کرد.
بساق زاده با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در صنعت پتروشیمی گفت: بهره گیری از خلاقیت و نوآوری، ارتقای سطح رضایتمندی، تداوم و استمرار آموزشها و اهمیت به سلامت و ایمنی کارکنان از مواردی است که مدیریتها باید در شرکتهای خود به آن توجه خاصی داشته باشند.
وی گفت: شرکتهای زیرمجموعه صنعت پتروشیمی باید به مدیریت علمی منابع، توسعه شراکتهای برون سازمانی با نگرش برد-برد و تشکیل ائتلافهای استراتژیک اهمیت بالایی دهند.
بساق زاده بازنگری فرآیندها با مدیریت علمی، تدوین فرآیندهای نظام مندو سیستماتیک، چابک سازی فرآیندها و ترجمه راهبردهای سازمان به فرآیندها و پروژه ها را نیز از دیگر معیارهای سنجش شرکتها عنوان کرد.
نظر شما