کشور ما نیازمند اقتصاد سبز است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که کشور ما نیازمند اقتصاد سبز است، اظهارکرد: در زمینه ترویج اقتصاد سبز باید گامهای بلندی برداشته شود.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: هم اکنون کشورهای جهان مصمم شده اند تا از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند، چراکه امروز توجه به فناوریهای پاک و ملاحظات زیست محیطی جزو تصمیمات مهم جهانی است.

وی ادامه داد: توجه به فناوریها و حرکت دانش بنیان و توجه به اقتصادی کردن این فعالیتها و ضرورت توجه به پیوندهای تجاری- اقتصادی در حوزه محیط زیست از فعالیتهای رو به رشد این نمایشگاه بود.

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، ابتکار،‌ حضور سه وزیر اتریش، فنلاند و ژاپن را نشانگر توجه ویژه دولت یازدهم به محیط زیست دانست و افزود: اقتصاد ایران به سمت سبزشدن در حرکت است و همسو با جامعه جهانی می کوشد تا به کاهش انتشار کربن که عامل گرمایش زمین است کمک کند.

وی با اشاره به این که ایران نیز همچون دیگر کشورها باید رویکردی اتخاذ کند تا بتواند به حفاظت محیط زیست جهانی کمک کند، گفت: هم اکنون ایران 1.5 درجه افزایش دما را تجربه می کند و این به منابع آبی، کشاورزی، تنوع زیست محیطی و حیات وحش خسارات فراوانی وارد می کند.

ابتکار ابراز امیدواری کرد: در نمایشگاه شانزدهم شاهد توجه بیشتر به اقتصاد سبز و کاهش انتشار کربن باشیم.

 

کد خبر 256216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =