ایران از منظر ذخایر انرژی ثروتمند است

وزیر امور خارجه مالت گفت: ایران کشوری ثروتمند از نظر ذخایر انرژی است و همچنین فرصتهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد.

به گزارش شانا، علی لاریجانی دیروز (یکشنبه، 16 اسفندماه) در دیدار با جورج وللا، وزیر امور خارجه مالت گفت: همانگونه که مسئله هسته‌ای ایران نه از طریق تحریمها بلکه از راه گفتگو رفع شد، مسائل و درگیریهای موجود در منطقه نیز از طریق گفتگو قابل رفع است، اما متاسفانه برخی کشورها به دلیل حفظ منافع خود مانع شکل‌گیری رایزنیها هستند.

رئیس مجلس در ادامه با لزوم افزایش همکاریهای اقتصادی و پارلمانی میان دو کشور، گفت: تجار دو کشور باید با ظرفیتهای سرمایه‌گذاری یکدیگر بیشتر آشنا شوند و با آنکه کشور مالت در جایگاه جغرافیایی مهم و تاثیرگذاری قرار دارد که می‌تواند محور مبادلات میان ایران و کشورهای اروپایی قرار گیرد.

همچنین در این دیدار وزیر امور خارجه مالت گفت: انتخابات پر شوری در کشور ایران برگزار شد و پس از توافقنامه هسته‌ای بسیاری از کشورها به ایران سفر کرده‌اند و خواهان گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با این کشور بوده‌اند.

وی تصریح کرد: ایران به تعهدات خود در توافقنامه هسته‌ای به خوبی عمل کرده است و همین موضوع سبب شده است که کشورهای مختلفی برای تجدید روابط با ایران به این کشور سفر کنند زیرا ایران کشوری ثروتمند از نظر ذخایر انرژی است و همچنین فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد.

جورج وللا در زمینه لزوم گسترش همکاری‌های دو کشور ایران و مالت، گفت: حوزه‌های آموزش، روابط بانکی، تولید، کشتیرانی، گردشگری، دارو و هتلداری موارد مناسبی برای مراودات تجاری و فرهنگی میان دو کشور است و در این زمینه‌ها می‌توان سرمایه‌‌گذاری کرد.

وی در پایان یادآور شد: اتاق بازرگانی دو کشور باید به دنبال فراهم کردن زمینه های گسترش روابط در زمینه‌های تجاری و بازرگانی باشند و امیدواریم که بتوانند نقش موثری در شناساندن ظرفیتهای سرمایه‌گذاری میان دو کشور داشته باشند.

 

کد خبر 256428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =