ایران پلاست فرصتی مناسب برای توسعه بازارهای صادراتی

دبیرکل انجمن کارفرمایان پتروشیمی دهمین نمایشگاه ایران پلاست را فرصت مناسبی برای توسعه بازارهای صادراتی صنعت پتروشیمی دانست و گفت: یکی از ارکان اصلی سیاستهای اقتصاد مقاومتی استفاده از مزیتهای نسبی کشور برای توسعه صادرات کشور است.

احمد مهدوی در گفتگو با خبرنگار شانا، افزود: متاسفانه طی سالهای گذشته تبلیغات سوء دشمنان و بحث تحریم‌های ظالمانه، موجب شده معرفی توانمندیهای صنعت پتروشیمی و قسمتهای مختلف اقتصاد ایران به مردم دنیا، تجار و بازرگانان دنیا مغفول بماند، از این رو برگزاری نمایشگاههای بین المللی همچون ایران پلاست در شرائط کنونی کاملا برای ما ضرورت دارد.

وی با تاکید بر این که وجود منابع نفتی و گازی فراوان سبب شده امروزه ساخت و تولید از مجمتعهای پتروشیمی در ایران یک مزیت بزرگ برای اقتصاد کشور محسوب شود، گفت: هم اکنون خوراک در پتروشیمی دنیا حرف نخست را می زند.

مهدوی با بیان این که هم اکنون خوشبختانه مشکل جدی در بحث تامین مواد اولیه صنایع تکمیلی پتروشیمی وجود ندارد، گفت: محصولان مجتمعهای پتروشیمی به راحتی به دست مصرف کنندگان نهایی رسیده و آنها نگران نبود محصول یا صادرات آن نیستند، البته یک سری مشکلات در سامانه بهین یاب و بورس بوده که آنها هم در حال برطرف شدن هست و ان شاالله که زمینه به شکلی فراهم شود که صنایع پایین دستی ما بتوانند با ظرفیت کامل کار کنند.
کد خبر 258051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =