مهدی شریفی نیک نفس در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به اجرایی شدن برجام اظهار کرد: برای اتصال دوباره اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی نیاز است که توانمندیها و پتانسیلهای به دست آمده در دوران تحریم را به منظر عمومی قرار داد.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در کشور با توجه به فضای بسیار خوب ایجاد شده در پساتحریم، کمک شایانی به نشان دادن رشد و پیشرفت دستاوردهای ایران به جهانیان می کند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: می توان با بالابردن تعداد این چنین نمایشگاهها در کشور، توانمندیهای ایران را هرچه بیشتر به شرکتهای خارجی و سرمایه گذاران نشان داد.
شریفی نیک نفس به مذاکرات انجام شده با یک گروه اروپایی اشاره و تصریح کرد: این مذاکرات منجر به امضای تفاهمنامه ای شد که براساس آن با همکاری این شرکت اتریشی و تشکیل شرکت مشترک، صادرات ما به اروپا افزایش پیدا می کند.
وی با اشاره به امضای این تفاهمنامه با کشور اتریش اظهار کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی با امضای این تفاهمنامه علاوه بر کشورهای اروپایی، کشورهای شرق اروپا را مانند اسلوواکی، چک و بلغارستان و ... به عنوان بازارهای هدف برای صادرات محصولات پتروشیمی در نظر می گیرد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی به ایجاد یک هاب براساس این تفاهمنامه اشاره کرد و افزود: از طریق این هاب می توان محصولات پتروشیمی ایران را به کشورهای هدف و مصرف کننده نهایی رساند.
وی همچنین به نشستی با هیئت پاکستانی در روزگذشته اشاره کرد و گفت: مذاکرات با این هیئت ادامه دارد و امیدوارم به زودی مراودات با این کشور عملیاتی شود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که محصولات پتروشیمی ایران از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این محصولات متقاضیان بسیاری در دنیا دارد اما باید با مدیریت صحیح، محصولات ما به بهترین قیمت به کشورهای هدف و به نام محصول ایرانی فروخته شود.
شریفی نیک نفس با اشاره به این که محصولات پتروشیمی متناسب با قیمتهای بین المللی صادر می شوند، یادآور شد: با توجه به تحمیل شرائط خاص در دوران تحریم به ما، هزینه های صادراتی بالایی پرداخت می شود که به مرور زمان و با آثار مثبت اجرایی شدن برجام این مشکلات نیز حل می شود.
نظر شما