به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، نصرالله سردشتی با اشاره به این که شرکت ملی نفتکش با دارا بودن بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی مواد نفتی جهان سعی کرد از یکسال و نیم پیش و قبل از اجرای برجام، خود را برای ورود دوباره به بازارهای اروپا آماده کند، افزود: در این راستا با موسسات ردهبندی معتبر بینالمللی وارد گفتگو شدیم و توانستیم ردهبندی و کلاس کشتیهایمان را نهایی کنیم علاوه براین روند فعالیت خود را با کلوپهای بیمهای P&I مشخص کرده و تعمیرات اساسی مورد نیاز کشتیهایمان را نیز انجام دادهایم تا بتوانیم به بهترین شکل به بازارهای اروپا بازگردیم.
مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که البته اینها اقدامهای جدیدی نیست چراکه فعالیت شرکت ملی نفتکش ایران در بازارهای بینالمللی متوقف نشده بود و کشتیهای ما سفرهای خود را به مقاصد کره، چین و برخی کشورهای دیگر انجام میدادند، افزود: هرچند محدودیتهایی بر سر راهمان بود ولی با این همه توانستیم ناوگان خود را مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی، نگهداری و بروز کنیم.
تداوم حمل نفت ایران از سوی نفتکشهای ایران در پساتحریم
سردشتی با اشاره به این که همه نفت صادراتی ایران در دوران تحریمها از سوی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران بدون هیچ مشکلی به مقاصد مورد نظر حمل شده است، گفت: این روند هم اکنون و با برداشته شدن تحریمها نیز ادامه دارد.
وی با بیان این که صادرات نفت ایران از زمان برداشته شدن تحریمها دو برابر شده و به روزانه دو میلیون بشکه رسیده است،ادامه داد: هر چند برای حمل نفت صادراتی کشور از تعدادی کشتی خارجی هم استفاده شده، اما برنامهریزی فعالیتهای NITC تکمیل شده است و ما آمادهایم که به محض مهیا شدن برخی شرایط دیگر، بلافاصله تردد و فعالیت خود را در بازارهای اروپا از سر بگیریم.
سردشتی درباره حمل محمولههای نفتی ایران به اروپا نیز با اشاره به این که قبل ازاعمال تحریمها میزان صادرات نفت ایران به اروپا بیش حدود 700 هزار بشکه در روز بود که بخشی از آن از سوی ناوگان شرکت ملی نفتکش و بخش دیگراز سوی مشتریان خارجی شرکت ملی نفت ایران به طور مستقیم به مقاصد اروپایی حمل میشد، خاطر نشان کرد: پس از لغو تحریمها نیز برخی از مشتریان اروپایی نفت ایران،خود اقدام به حمل نفت خریداری شده بر اساس قراردادهای FOB کردند که البته NITC هنوز در حمل این محمولهها مشارکت نکرده است اما با این همه آمادگی خود را برای حمل محمولههای نفتی در مسیر بنادر اروپایی اعلام کردهایم به طوری که میتوانیم از ابتدای ژوئن 2016 (خرداد 95) فعالیت در این مسیر را دوباره شروع کنیم.
مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران همچنین با اشاره به ورود چند فروند کشتی غولپیکر حمل گاز (VLGC) به ناوگان این شرکت افزود: با این اقدام، ایران توانایی خود را در زمینه حمل و نقل دریایی گاز افزایش داد.
نظر شما