خستگی موضعی از یک نقطه رشته شروع و بتد ریج د ر مد ت طولانی جمع میشود و سبب سوراخشد گی یا قطع رشته حفاری می شو د . این فرآیند د ر شرایطی رخ مید هد که هیچ تغییری د ر شرایط حفاری بوجود نیامد ه است.
با مشاهد ه نخستین شوئید گی د ر حین حفاری ضروری است تمامی رشته از چاه خارج شد ه و بازرسی شود زیرا ترکهای خستگی همزمان تشکیل شد ه، آغاز به رشد میکنند و نخستین ترکی که به د رون رشته راه یابد سبب شکست میشو د .
از این رو در پژوهش «طراحی سیستم استنتاجی فازی-عصبی تطبیقی جهت تخمین خستگی لوله حفاری چاه نفت» تلاش شد تا ضمن بهره گیری از این سیستم و بارگذاری د اد هها خستگی لوله حفاری بد ون خارج شد ن آن از د اخل چاه و با استفاد ه از د اد ههای روزانه حفاری پیشبینی شود .
نتایج حاکی از آن است که با وجود این که سیستم طراحی شده انفیس برای نخستین بار برای پیش بینی خستگی لوله حفاری استفاده شده، اما قابلیت پیش بینی مقدار نسبت خستگی لوله حفاری را دارد.
نظر شما