پالایشگاه تهران در یک قدمی تولید بنزین یورو 5 قرار دارد

رئیس مهندسی واحد ایزوماکس و هیدروژن شرکت پالایش نفت تهران با بیان این‌که پالایشگاه تهران طرح افزایش کیفی تولید بنزین یورو 5 را در برنامه دارد ،گفت: با افزایش اکتان بنزین پالایشگاه از ٨٧ به 93 و کاهش حدود یک درصدی بنزن به قابلیت تولید بنزین یورو 5 دست می‌یابیم.

به گزارش خبرنگار شانا، حقی تاجیک گفت: بنزین تولیدی پالایشگاه تهران بدون گوگرد و الفین بوده که به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ارسال می‌شود.

وی افزود: با ساخت و راه‌اندازی واحد سی سی آر (CCR) کیفیت بنزین تهران به یورو 5 ارتقا می‌یابد.

رئیس مهندسی واحدآیزوماکس و هیدروژن شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به این‌که پروژه کاهش نفت‌کوره تولیدی پالایشگاه در مرحله مقدماتی و بررسی فنی است، اعلام کرد: نفت‌کوره تولیدی پالایشگاه تهران هم اکنون حدود 20 درصد است که با برنامه‌ریزی انجام شده و در صورت اجرای طرح در پنج سال آینده به کمتر از 10 درصد می رسد.

شرکت پالایش نفت تهران در ١٥ کیلومتری جنوب تهران واقع شده است و شامل 2 پالایشگاه جنوبی«شماره ١» و شمالی «شماره ٢» است.

ساخت پالایشگاه شماره جنوبی با توجه به نیاز بازارهای داخلی به فرآورده‌های نفتی از سال ٤٤ آغاز شده است و در سال ٤٧ تکمیل شد.

ظرفیت اسمی این پالایشگاه ٨٥ هزار بشکه در روز بود که طی اصلاحات فرآیندی در سالهای ٥٥ و ٨٢ به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

روند رو به رشد مصرف فرآورده‌های نفتی و ضرورت تامین نیاز بازار داخلی، تاسیس و راه‌اندازی پالایشگاه دوم، با ظرفیت ١٠٠ هزار بشکه در روز را درسال ٥٢ ایجاب کرد. درسال ٨٢ ظرفیت پالایشگاه دوم با اجرای طرحهای توسعه‌ای به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.  

این پالایشگاه‌ها در سالهای اخیر پروژه‌های بهبود متعددی را تجربه کرده‌اند که به ارتقای کیفی محصولات تولیدی و بهبود عملکرد فرآیندی آنها منجر شده است.

کد خبر 266990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =