به گزارش خبرنگار شانا، رئوس فعالیتهای صورت گرفته در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت که در قالب گزارشی از سوی فرزین مینو، معاون وزیر نفت به فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه شده، مشتمل بر اقدامهایی در حوزه ایثارگران، نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیتهای مستمر غیرپروژهای، کارکنان قرارداد مدت موقت، کارکنان قرارداد مدت معین و نیروهای رسمی صنعت نفت است.
ایثارگران
بر اساس این گزارش، درباره ایثارگران صنعت نفت اقدامهایی از جمله برگشت مبالغ کسر ساعات کار (اضافه کار) ایاب و ذهاب و حقالزحمه بهرهوری به مشمولین حالت اشتغال، عدم کسر ۳ درصد از مستمری مقرری در بازنشستگی پیش از موعد جانبازان و فرزندان شهدا، معافیت پرداخت کسور بازنشستگی رزمندگان و یک مقطع تحصیلی بالاتر برای آنان اجرایی شده است.
درنظر گرفتن فوقالعاده ایثارگری و پرداخت آن به جانبازان حالت اشتغال، صددرصد درمان ایثارگران و صددرصد هزینه درمان دندانپزشکی ناشی از جانبازی، بهرهمندی عائله تحت تکفل جانبازان حالت اشتغال فوت شده از حقوق حالت اشتغال، اجرای آرای کمیسیون ماده (۱۶) رسیدگی به شکایات ایثارگران و تعدیل مدرک تحصیلی ایثارگران دارای مرخصی تحصیلی و مشمولان حالت اشتغال از دیگر فعالیتهای انجام شده در حوزه سرمایههای انسانی ایثارگر صنعت نفت به شمار میرود.
نیروهای پیمانکار
در این گزارش، مقررات و اقدامهای انجام شده درباره نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیتهای مستمر غیرپروژهای صنعت نفت نیز مورد اشاره قرار گرفته که از آن میان میتوان به راهاندازی سامانه ساینا با هدف جمعآوری اطلاعات کارکنان پیمانکاری شاغل در فعالیتهای مستمر غیر پروژهای (به تعداد ۱۰۶ هزار) با قابلیت دستیابی به اطلاعات پایه از جمله اطلاعات شخصی سازمانی، قراردادی و ... به منظور بهبود وضعیت معیشت ایشان اشاره کرد.
استانداردسازی تیپ پیمانهای خدماتی و پشتیبانی مشتمل بر ۷ پیمان (حراست خدمات عمومی، حمل و نقل، تعمیرات و نگهداری از تاسیسات، اداری و دفتری، تعمیرات مکانیک، برق و ابزار دقیق و ایمنی و آتشنشانی) و ساماندهی نظام پرداخت کارکنان پیمانکاری با رویکرد عدالتمحوری و بهبود در پرداختها مشتمل بر احصاء مشاغل پیمانسپاری شده، همگن کردن مشاغل برونسپاری شده و تدوین شناسنامههای شغلی بیش از ۷۹۰ شغل، تدوین شرایط احراز مشاغل، تعیین گروه شغلی و تعیین جداول مزدی گروههای بیست گانه و تدوین فوقالعادهها و دستورعمل اجرایی مربوط از دیگر فعالیتهای انجام شده در این زمینه است.
کارکنان قرارداد مدت موقت
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در گزارش ارائه شده خود درباره کارکنان قرارداد مدت موقت وزارت نفت، به امضای قرارداد مستقیم با کارکنان شرکتهای پیمانکاری از تاریخ اول فرودینماه سال ۱۳۹۱ و عدم تغییر شرایط و تمدید قرارداد با این گروه از نیروها طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ اشاره و عنوان کرده که پرداخت کمک رفاهی مستقیم به میزان ۱۰ درصد حقوق و مزایای دریافتی سالانه در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ برای این کارکنان اجرایی شده است.
بر این اساس و به منظور بهبود ارائه خدمات به این گروه از سرمایه انسانی وزارت نفت، در سال ۱۳۹۷ ساماندهی وضعیت پرداخت و بهبود معشیت، پرداخت علیالحساب کمک رفاهی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، بیمه تکمیلی، بیمه عمر، بهرهمندی از خدمات آموزشی، تفریحی و رفاهی، پرداخت دو ماه علیالحساب حقوق و تغییر مفاد فرم قرارداد و تدوین فوقالعاده مربوط به شاغلان مشاغل عملیاتی (اصلی – تخصصی) در دستور کار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت قرار گرفته و در سال ۱۳۹۸، اقداماتی از جمله تمدید قرار داد، اعلام اضافات و مزایای پرداختی و تدوین پرداخت فوقالعادههایی متناظر با کارمندان رسمی (تفاوت تطبیق مشاغل اصلی – تخصصی) برای ایشان مدنظر قرار گرفته است.
در ادامه این فرآیند، در سال جاری نیز اعمال اضافات حقوق و مزایای پرداختی، بیمه تکمیلی و عمر و پرداخت درصد (میانگین) شایستگی کارمندان رسمی به کارمندان قرارداد مدت موقت (براساس درصد مجوز دریافت شده از شورای حقوق و دستمزد) عملیاتی شده است.
کارکنان قرارداد مدت معین
این گزارش در بخش مقررات و اقدامات انجامشده در خصوص نیروهای قرارداد مدتمعین، ناظر به فعالیتهایی از جمله بهرهمندسازی این نیروها از فوقالعاده جذب به میزان ۵۰ درصد و فوقالعادههای مخصوص با موافقت مدیر ذیربط تا ۵۰ درصد و فوقالعاده مرتبط با شغل و استفاده از بیمه تکمیلی همانند نیروهای قرارداد مدت موقت است.
نیروهای رسمی
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت درباره نیروهای رسمی وزارت نفت نیز امسال نسبت به اعمال اضافات عمومی حقوق، افزایش و متناسبسازی سقف حقوق و مزایای مستمر، أخذ مصوبه شورای حقوق و دستمزد در مورد نظام ارزیابی عملکرد و اعمال اضافات شایستگی، اجرای جدول بدو استخدام ضمیمه آییننامه برای کارمندان استخدام شده از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۱ به بعد، دریافت مجوز شورای حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق کارمندان استخدامی تا پایان سال ۱۳۹۲ به منظور متناسبسازی و رعایت تعادل در نظام پرداخت اقدام کرده است.
نظر شما