به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانههای نفتی ایران، عباس اسدروز با بیان اینکه شرکت پایانههای نفتی ایران سازمانی مأموریتگرا، تخصصی، حرفهای در حوزههای دریافت و ذخیرهسازی نفتخام و میعاناتگازی است، اظهار کرد: عملیات دریایی شرکت پایانههای نفتی ایران بهعنوان متولی خدمات دریایی پهلودهی و جداسازی کشتیها نقشی اصلی و تعیینکننده در به ثمر رساندن فرآیند صادرات نفت کشور ایفا میکند.
وی لازمه استمرار فرآیند صادرات نفت را تعمیرات و روزآمد کردن و بهینهسازی مداوم شناورهای عملیاتی از جمله یدککشها و قایقهای دانست و افزود: پشتیبانی و اعتماد به توانمندی کارکنان سازمان و رفع موانع و فراهمآوری زمینه شکوفایی دانش و تخصص آنان، برگ زرین دیگری بود تا شکست هرچه بیشتر تحریمهای ظالمانه نمود یابد و نیازهای صنعت نفت بهدست متخصصان داخلی برطرف شود.
مدیرعامل شرکت پایانههای نفتی ایران با اشاره به اینکه نقش یدکشهای عملیاتی در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتیها بسیار حائز اهمیت است و ایمنی ترمینال را بهشدت بالا میبرد، گفت: بهتازگی یکی از یدککشهای ASD شرکت که از یدککشهای بسیار مهم در عملیاتهای پهلودهی و جداسازی محسوب میشود کارتهای الکترونیکی آن که وظیفه سیگنال دادن به نیرو محرکه شناور را داشت از کار افتاد و به همین دلیل یدککش از سرویس خارج شد.
اسدروز اجاره روزانه هرکدام از این یدککش ها را حدود ۵ هزار یورو بیان کرد و یادآور شد: درخواست تأمین اینگونه قطعات بهعلت وجود تحریمهای ظالمانه بینالمللی تقریباً غیرممکن است و با توجه به اینکه خارج از سرویس بودن این شناور، مبالغ هنگفتی هزینه اجاره شناور استیجاری به شرکت وارد میکرد، مهندسان و کارشناسان تعمیرات مدیریت عملیات و عملیات دریایی اقدام به عیبیابی و مهندسی معکوس کارت الکترونیکی شناور کردند.
وی تصریح کرد: آخرین استعلامهایی که گرفته شد هر کارت الکترونیکی شناور حدود ۲۸ هزار و ۷۰۰ دلار بود و این موفقیت بهدست متخصصان داخلی شرکت بهدست آمد و با انجام این کار سبب کاهش ریسک عملیاتی و جلوگیری از هزینههای هنگفت تعمیراتی شد.
نظر شما