نمایشگاه ایران‌پلاست تجلی هماهنگی و هم‌افزایی در زنجیره ارزش پلیمرهاست

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه نمایشگاه ایران‌پلاست جلوه‌ای از هماهنگی و هم‌افزایی زنجیره ارزش پلیمرهاست، گفت: این رویداد مهم می‌تواند به تحقق راهبرد تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کمک مؤثری کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پاروشیمی، حسن عباس‌زاده با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در کشور ما نیم قرن تجربه را سپری کرده است و به‌عنوان یکی از صنایع پیشرو در اقتصاد ملی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: ظرفیت کنونی تولید سالانه محصولات پتروشیمی به بیش از ۹۲ میلیون تن رسیده است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی به پنج گروه اصلی پلیمرها، پایه و شیمیایی، آروماتیک، کودها، خوراک و سوخت تقسیم شده‌اند و تنوع مطلوبی دارند، اما جایگاه محصولات پلیمری به حدی است که برخی متخصصان، صنعت پتروشیمی را تنها در تولید پلیمرها می‌دانند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: پلی‌اتیلن‌ها، پلی‌پروپیلن، پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن ترفتالات و لاستیک‌های مصنوعی مهم‌ترین محصولات پلیمری در صنعت پتروشیمی هستند.

عباس‌زاده تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جایگاه سازمانی توسعه‌ای با درک واقعی از ارزش پلیمرها و نقش آنها در زندگی مردم، همواره در تلاش بوده است با شیوه‌ها و دانش‌های مختلف، تولید پلیمرها را در کشور افزایش دهد و پاسخگوی نیاز صنایع پایین‌دستی پتروشیمی باشد.

وی اظهار کرد: یکی از نقش‌ها و مأموریت‌های اصلی سازمان‌های توسعه‌ای «به هم‌رسانی کسب‌وکارها» است تا با هدف‌گذاری در یک حوزه و رفع چالش‌های بین فعالان آن حوزه سبب رونق یک بخش مهم از اقتصاد شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پلاستیک در کشور ما تقریبا هم‌زمان با صنعت پتروشیمی ایجاد شده است و هم‌اکنون به بلوغ خوبی رسیده و کیفیت محصولات آن در حد مطلوبی است و هر ساله مقادیر زیادی از محصولات نهایی پلاستیکی پس از تأمین نیاز داخل کشور، صادر می‌شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه اگر نگاهی به زنجیره ارزش پلیمری داشته باشیم، در یک سو شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده پلیمرها و در سوی دیگر صنایع پایین‌دستی مصرف‌کننده پلیمرهای تولیدشده در داخل کشور هستند، گفت: این همه زنجیره ارزش صنعت پلاستیک نیست، شرکت‌های سازنده تجهیزات، شرکت‌های تولیدکننده مواد افزودنی، صنایع کامپاندینگ و از همه مهم‌تر تشکل‌های صنفی و انجمن‌های صنایع پلاستیک در این زنجیره نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: نهادهای ملی بزرگی همچون شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت صنعت، اتاق بازرگانی، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از جمله نهادهای حاکمیتی فعال در این حوزه هستند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: نمایشگاه ایران‌پلاست جلوه‌ای از هماهنگی و هم‌افزایی زنجیره ارزش پلیمرهاست، جایی‌ که همه فعالان این حوزه گردهم می‌آیند تا ضمن اعلام حضور و نمایش توانمندی‌های خود، انتظارات صنف خود را بیان کنند و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان میزبان و مجری این رویداد عظیم مفتخر است پذیرای همه فعلان صنعت پلاستیک باشد.

عباس‌زاده گفت: هفدهمین دوره نمایشگاه ایران‌پلاست در زمانی برگزار می‌شود که تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر راهبرد تکمیل زنجیره ارزش قرار گرفته است و این رویداد هم می‌تواند کمکی مؤثر در تحقق این راهبرد کند.

کد خبر 630304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =