عباس باصفا در گفتوگو با خبرنگار شانا همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ارائه گزارش عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش در پنجره ملی هوشمند و پنجره مدیریت زمین در این باره اظهار کرد: طبق بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، همه دستگاههای اجرایی موظفند تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ حداقل ۲۰ درصد از خدمات خود را بهصورت هوشمند ارائه کنند که شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی تاکنون در این باره صددرصد و شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ۷۵ درصد از خدمات خود را هوشمند و به همه تعهدهای خود در این زمینه عمل کرده است.
وی تأکید کرد: همچنین بهمنظور اجرای ماده ۵ مصوبه جلسه دوازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساختهای لازم برای پیشگیری و مقابله با پدیده زمینخواری، تخریب اراضی ملی، منابع طبیعی کشور و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و برای آسانسازی همکاریهای میاندستگاهی و اجرا و پیادهسازی نهایی سامانه پنجره واحد زمین، ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، ستاد و ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش، ستاد و ۱۲ منطقه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و شرکت پالایش نفت آبادان تاکنون به پنجره واحد زمین متصل شدهاند و همه استعلامها از طریق این سامانه انجام میشود.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی نخستین شرکت در سطح وزارت نفت و از معدود دستگاههای اجرایی کشور بهشمار میآید که به پنجره واحد زمین متصل شده است.
انتخاب شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به عنوان برترین دستگاه در جشنواره شهید رجایی
باصفا افزود: شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران همچنین در سال ۱۴۰۱ در جشنواره شهید رجایی بهعنوان برترین دستگاه اجرایی با کسب ۱۶۶۷.۷۱ از مجموع ۲۰۰۰ امتیاز ممکن (مشتمل بر ۸۲۲,۲۵ امتیاز در بُعد شاخصهای عمومی و ۸۴۵,۴۶ امتیاز در بُعد شاخصهای اختصاصی) انتخاب شد.
وی تأکید کرد: با همکاری و تلاشهای همکاران مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ستاد و شرکتهای تابعه، با ۲۱ درصد سهم در کارگروههای ارزیابی و تحقق ۹۵.۶ درصد شاخصهای توسعه دولت هوشمند در ارزیابی عملکرد، رتبه نخست را در ستاد وزارت نفت و شرکتهای تابعه را در سال ۱۴۰۱ به دست آوردیم.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی تصریح کرد: شرکتها در حوزه دولت الکترونیک در سه محور رضایتمندی مردم، بهرهوری و تعالی، عدالت و پنج معیار رضایتمندی از خدمات، پاسخگویی، سهولت دسترسی به خدمات، هوشمندسازی و شفافیت، ده شاخص و بیستویک سنجه مورد ارزیابی قرار گرفتند که شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در این ارزیابیها از بیست و یک سنجه، توانست امتیاز کامل را در ۱۸ سنجه کسب کرده و در سه سنجه حائز امتیاز ۹۹، ۸۰ و ۶۰ درصد شود.
نظر شما