مجتمع گاز پارس جنوبی با ۲ شرکت دانش‌بنیان قرارداد همکاری امضا کرد

قرارداد همکاری شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با دو شرکت دانش‌بنیان ساخت بار اول در حاشیه دومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد همکاری بین شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و دو شرکت دانش‌بنیان ساخت بار اول با حضور احمد باهوش، مدیرعامل این مجتمع و مدیران عامل این دو شرکت دانش‌بنیان امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی امضا شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در این نشست گفت: پارس جنوبی مقام نخست حمایت از تولیدکنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان ساخت بار اول را در کارنامه دارد و به این مقام افتخار می‌کند و با شدت و قوتی بیش‌ از گذشته در پشتیبانی و حمایت از این شرکت‌ها حضور خواهد داشت.

وی افزود: پارسال تقاضای همکاری ۱۸۰ شرکت دانش‌بنیان با این مجتمع گازی، ثبت شد که از این تعداد، با ۷۱ شرکت قرارداد همکاری امضا شد و اکنون نیز ۱۳۳ طرح  در حال مطالعه و امکان سنجی است.

ابوالفضل خراط، مدیر مرکز ارائه خدمات تخصصی مشاوره فنی و بازرگانی شرکت گاز پارس جنوبی نیز بیان کرد: ما کار را بین شرکت‌های دانش‌بنیان توزیع کردیم و آن‌ها توانمند شده‌اند تا محصولات باکیفیت و فناوری بالا تولید کنند. این شرکت‌ها در شرایط تحریمی بسیار به ما کمک می‌کنند و اکنون می‌توانیم بگوییم سازمان‌دهی این شرکت‌ها بهتر شده است و در چارچوب قانون جهش تولید، بیشتر می‌توانیم از دانش‌بنیان‌ها استفاده کنیم.

حیدری، مدیر بازرگانی شرکت گاز پارس جنوبی نیز درباره وضع خریدهای داخلی و خارجی مجتمع در سال ۱۴۰۲ توضیح داد: پارسال ۳۵۷۳ تقاضا داشتیم که شامل ۲۲۷۰۷ قلم کالا می‌شد و مجموع ریالی این خریدها ۱۱.۶ همت بود.

وی افزود: مجتمع از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۲ در مسیر تولید ساخت بار اول گام برداشته که از این طریق مبلغ ۳۶۶۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشته است. در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۰۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون ریال از این منظر صرفه‌جویی ارزی رقم خورد.

براساس این گزارش، این قراردادها براساس مصوبه معاونت علمی و فناوری و اقتصادی دانش‌بنیان ریاست جمهوری امضا شده است. شرکت دانش‌بنیان مشاوران پویا سپهر برای تولید کارت‌های الکترونیکی سیستم کنترل STT ۴۰۰ به مبلغ ۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال و ۴۶۵ هزار یورو، شرکت فناوری برتر ابزار دقیق ساخت بار اول برای تولید کارت‌های سیستم کنترل کمپرسور SGEG به مبلغ ۲۵ میلیارد و ۵۱۵ میلیون ریال و ۱۳۲ هزار و ۳۰۰ یورو، دو شرکتی هستند که مجتمع پارس جنوبی با آنها قرارداد امضا کرد.

کد خبر 641162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =